حمایت نماینده مرجعيت عالی از طرح پشتیبانی تحصیلی دانش‌آموزان نابینا و کم بینا برای تکمیل تحصیلات در مقطع متوسطه

مدیریت مؤسسه نابینایان نور وابسته به آستان قدس حسینی، از موافقت شیخ عبدالمهدی الکربلائی نماینده مرجعيت عالی و متولی شرعی آستان قدس حسینی، با طرح کمک به ادامه‌ تحصیل دانش‌آموزان نابینا و کم¬بینا در مقطع متوسطه‌ مدرسه حضرت علی اصغر (علیه السلام) ویژه پسران و مدرسه حضرت رقیه (علیهاالسلام) ویژه دختران خبر داد. این دو مدرسه وابسته به مؤسسه خیریه امداد و اسکان حضرت امام رضا (علیه السلام) می باشد.

سامی جواد کاظم، مدیر این مؤسسه در گفتگو با وبسایت رسمی گفت: «با این تصمیم پدرانه و دلسوزانه از سوی نماینده مرجعيت عالی و متولی شرعی آستان قدس حسینی، دانش‌آموزان نابینا و کم¬بینا که مایل به تکمیل تحصیلات خود در مقطع متوسطه باشند، تحت تکفل مؤسسه قرار گرفتند. آنان می‌توانند با توجه به همکاری این مؤسسه وابسته به آستان قدس حسینی در مدرسه حضرت علی اصغر (علیه السلام) ویژه پسران و مدرسه حضرت رقیه (علیها السلام) ویژه دختران به ادامه تحصیل بپردازند. هر دو مدرسه به مؤسسه خیریه امداد و اسکان حضرت امام رضا (علیه السلام) وابسته هستند که به نمایندگی دفتر مرجعيت عالی دینی، حضرت آیت الله العظمی سیستانی در کربلای معلّی تعلق دارد.»

وی افزود: «اولین گروه از دانش‌آموزان زیر نظر کادر متخصص آموزشی بلافاصله مشغول به تحصیل شده‌اند.»

وی تصریح کرد: «این حمایت پس از درخواست دانش‌آموزان نابینا و کم بینا از مرکز نابینایان نور حضرت امام حسین (علیه السلام) وابسته به دفتر مرجعیت عالی انجام گرفت. مدیریت این مرکز با پشتیبانی آستان قدس و کادر متخصص مؤسسه به سرعت به این درخواست پاسخ مثبت داد و مدرسه‌ ویژه‌¬ای برای آنان افتتاح نمود. معاونت کل آموزش استان کربلای معلّی نیز ضمن ابزار علاقه و توجه با این درخواست ما موافقت کردند.»

شایان ذکر است که آستان قدس حسینی، بسیاری از ایتام، نابینایان، کم بینایان و نیازمندان را تحت پوشش خود دارد و با ساخت مدارس و مؤسسات برای آنان، ارائه آموزش، خدمات، ایاب و ذهاب، لوازم التحریر و بهداشت و درمان رایگان به این قشر مهم از خانواده‌های شهدای دفاع کفایی، نیروهای امنیتی و خانواده‌های نیازمند یاری می رساند.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی