خریداری و به کارگیری پیشرفته ترین نسل دستگاه پرتودرمانی برای درمان سرطان در بيمارستان تخصصي الوارث

مدیریت بيمارستان تخصصي الوارث ویژه مبتلایان به سرطان وابسته به بخش بهداشت و آموزش دانشگاهی آستان قدس حسینی، از به کارگیری دستگاه تروبیم (TrueBeam) خبر داد. این دستگاه پیشرفته ترین نسل از فناوریهای پرتودرمانی و اولین نوع آن در عراق است.

دکتر حیدر العابدی مدیریت بیمارستان الوارث در گفتگو با خبرنگار حرم اظهار داشت: «دستگاه آمریکایی تروبیم اولین و پیشرفته¬ترین نوع خود در عراق است که توسط بيمارستان تخصصی درمانی الوارث وابسته به آستان قدس حسینی وارد چرخه‌ خدمت شده است.»

وی افزود: «این دستگاه جدیدترین نسل و دارای آخرین فناوری روز است و بر دستگاه نسل(MRT) برتری دارد. این دستگاه با ویژگیها و فناوری خاصی که به آن مجهز است، قادر به تشخیص، مکان یابی و درمان تومورهای سرطانی است.»

وی تصریح کرد: «این دستگاه قادر به درمان بیش از صد و سی بیمار در یک روز است. هر جلسه درمانی تنها پنج دقیقه به طول خواهد انجامید و تصویربرداری که به آن مینی اسکنر گفته می‌شود نیز انجام می دهد.

وی افزود: «این دستگاه با هزینه آستان قدس حسینی، روزانه بیش از سی کودک مبتلا به سرطان و همچنین صد بیمار بزرگسال را درمان می‌کند.»

شایان ذکر است که بيمارستان تخصصي الوارث، وابسته به آستان قدس حسینی، با در اختیار داشتن پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی، کودکان زیر دوازده سال را به صورت رایگان درمان می‌کند.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی