آموزش هجده آموزگار خط بریل در آموزشگاه نور الامام الحسین (علیه السلام) وابسته به آستان قدس حسینی

آموزشگاه نور الامام الحسین (علیه السلام) ویژه نابینایان و کم بینایان وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان قدس حسینی با همکاری اداره ورزش و جوانان استان بابل جشن فارغ التحصیلی دوره آموزگاران خط بریل را برگزار کرد. 

به گزارش سایت رسمی آستان قدس حسینی؛ ناظر بر آموزشگاه های ویژه نابینایان وابسته به آستان قدس حسینی در این خصوص اظهار داشت: با نظر به رهنمودهای متولی شرعی آستان قدس حسینی مراسم فارغ التحصیلی دوره آموزشی «بالعلم نحیا» را که ویژه آموزگاران زبان بریل می باشد؛ برگزار کردیم. این اقدامات جهت حمایت از قشر نابینایان و کم بینایان و به همت آستان قدس حسینی صورت گرفته است. 

سامی جواد کاظم افزود: از ضروریات افتتاح آموزشکده ویژه نابینایان و کم بینایان در استان بابل آماده سازی پرسنل می باشد لذا این دوره آموزشی ویژه هجده آموزگار به مدت دو هفته برگزار شد. شرکت کنندگان در این دوره چگونگی ایجاد ارتباط با نابینایان، خواندن و نوشتن زبان بریل را فراگرفتند. 

وی ادامه داد: تاکنون سه آموزشگاه ویژه نابینان به همت آستان قدس حسینی در استانهای کربلای معلی، بابل و المثنی افتتاح شده است و موافقتهای رسمی جهت افتتاح دو آموزشگاه دیگر در ذی قار و شهرستان طوزخرماتو در استان صلاح الدین نیز کسب شده است. 

لازم به ذکر است که آستان قدس حسینی در تلاش است تا با تمامی امکانات خود از قشر نابینایان و کم بینایان حمایت نماید. در این راستا تمامی خدماتی که به این قشر ارائه می شود کاملا رایگان و با هزینه آستان قدس حسینی می باشد.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی