مقبره خاص زائران کربلا از کشورهای مختلف جهان و متعهد شدن یکی از مسئولان حرم مطهر به کفن و دفن زائران مرحوم شده در کربلا

ترجمه ویدیو: 

تاکنون هشتاد نفر از زائران حضرت امام حسین (علیه السّلام) از کشورهای مختلف دنیا که در کربلای معلی مرحوم شدند و در این مقبره به خاک سپرده شده اند. 

این بخش از مقبره کربلا را حدود سی سال پیش از اداره اوقاف شیعه خریداری کردم. پدر و مادرم و ارحام عمه ام در اینجا به خاک سپرده شده اند. حدود تقریبا ده سال پیش یکی از زائران کربلا در این شهر مقدس به رحمت خدا رفت و خانواده او می خواستند او را در این شهر دفن کنند و به دنبال قبری برای دفن متوفی بودند. به ذهنم آمد که متوفی را در بخشی از قبرستان کربلا که متعلق به من است در کنار پدر و مادرم دفن کنم و الحمدلله پس از اتمام اقدامات اداری شخص متوفی در این مکان دفن شد.

پس از آن وقتی دیدم خانواده مرحوم خیلی راضی هستند، این تصمیم را گرفتم که هر زائری از زائران حضرت امام حسین (علیه السّلام) که از کشور دیگری به کربلا مشرف شود و در عراق به رحمت خدا برود، ضمن اقدامات کفن و دفن در مقبره خانوادگی اینجانب دفن نمایم. 

تاکنون بیش از هشتاد زائر از کشورهای مختلف جهان در این مقبره دفن شده اند و ما شاهد هستیم که صدها یا هزاران نفر از خانواده های مرحومین از کشورهای ایران، هند، پاکستان، نیجریه، بحرین، عربستان، کویت و غیره جهت زیارت اهل قبور خود به اینجا می آیند. الحمدلله که به خدمت ایشان توفیق یافته ایم و اجری جهت دفن این زائران در این مقبره خانوادگی کسب کرده ایم. 

تمامی اقدامات لازم جهت دفن از جمله کسب مجوز از اداره پلیس، دادگاه، بهداشت و غیره توسط همکاران اینجانب انجام می شود و این را وظیفه خود می دانیم. سپس زائر متوفی را در حرم مطهر حضرت سید الشهداء (علیه السلام) تشییع می کنیم و پس از ساعت دو ظهر که مراسم ویژه خادمان حرم مطهر است به زائران و خادمان ابلاغ می کنیم که این زائر که از فلان کشور آمده و اینجا به رحمت خدا رفته است از حرم مطهر حسینی به حرم مطهر عباسی تشییع می شود. در حقیقت تعداد بسیاری از زائران موجود در حرم مطهر حضرت سید الشهداء (علیه السّلام) و تعداد بسیاری از خادمان حرم مطهر امام حسین (علیه السّلام) در این تشییع شرکت می کنند. 

برخی از دفن شدگان کسانی هستند که خود وصیت کرده اند که اگر به کربلا آمدم و در آنجا فوت کردم در کربلا دفن شوم. و برخی هم هستند که به خاطر سختی اقدامات انتقال جنازه متوفی به کشورهایی چون هند، پاکستان و نیجریه خانواده متوفی تصمیم می گیرند که متوفی در کربلا دفن شود، ما الحمدلله و به فضل خدا توانستیم که این مکان را فراهم کنیم و بدون اینکه خانواده متوفی یک دینار جهت اقدامات اداری بپردازند، متوفی را در این مقبره دفن کنیم. 

برای اینکه این پروژه دینی مستمر بماند و با نظر به اینکه این مقبره خانوادگی تقریبا مکان خالی در آن باقی نمانده است، ضمن دیدار با شهردار و استاندار کربلا و بازدید آنان از این مقبره درخواست کردم که زمینی را در مقبره کربلا به اینجانب بفروشند. الحمدلله آنان نیز مساعدت کردند و پس از پرداخت کامل مبلغ این زمین، مقبره دیگری فراهم شده است و امسال در این مقبره جدید ده نفر از متوفیان زائر دفن شده اند. 

همچنین برای رفاه حال خانواده متوفیان که برای زیارت اموات خود قصد دارند به این مقبره بیایند، خودروهایی را جهت انتقال آنان فراهم نموده ایم.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی