پذیرش پژوهشهای ویژه همایش بین‌المللی شرق‌شناسی و امام حسین (علیه السلام) به سه زبان عربی و فارسی و انگلیسی

موسسه مطالعاتی وارث الانبیاء (علیهم السلام) وابسته به آستان قدس حسینی از پذیرش پژوهشهای ویژه همایش بین المللی با عنوان «شرق شناسی و امام حسین علیه السلام» خبر داد. 

به گزارش سایت رسمی آستان قدس حسینی؛ دکتر مریم یاسری مسئول واحد رسانه در این خصوص اظهار داشت: کمیته برگزاری همایش بین المللی که با عنوان «شرق شناسی و امام حسین علیه السلام» برگزار خواهد شد از نویسندگان و علاقمندان به پژوهشهای شرق شناسی در خصوص نهضت حسینی، دعوت می نماید آثار علمی خود را به این همایش ارسال نمایند. 

دکتر مریم یاسری افزود: فعالیتهای این همایش که با شعار «امام حسین علیه السلام جهانی بودن و جاودانگی برگزار می شود از پذیرش پژوهشها به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی در قالب نه محور خبر داد. 

الیاسری افزود: محورهای اصلی این همایش شامل شخصیت امام حسین (ع) و اهل‌ بیت و یاران (علیهم السلام) ایشان در نگاه شرق‌شناسان، نظرات شرق‌شناسان در مورد نهضت حسینی، آثار و فعالیتهای شرق‌شناسان درباره نهضت حسینی (نقد و تحلیل)، روشها و منابع مورد استفاده شرق‌شناسان (نقد و تحلیل) و دیدگاه خاورشناسان درباره میراث مکتوب و همچنین دیدگاه شرق‌شناسان درباره شعائر حسینی (نقد و تحلیل)، شبهات خاورشناسان درباره نهضت حسینی (ارائه و نقد) و نهضت حسینی و مطالعات ادبی و هنری شرق‌شناسان درباره این نهضت است.

وی ادامه داد: کمیته برگزاری این همایش شرایطی را برای پذیرش پژوهشها در نظر گرفته است که از جمله آن می توان به مراعات اصول پژوهشی اشاره کرد. همچنین حداقل صفحات پژوهش نباید کمتر از 15 صفحه و بیشتر از 40 صفحه باشد و مطلب ارسالی نباید در مسابقات و همایشهای دیگر ارسال شده باشد. 

طبق گفته یاسری مبلغ دو هزار دلار برای پژوهش اول و مبلغ هزار و پانصد دلار برای پژوهش دوم و مبلغ هزار دلار برای پژوهش سوم در نظر گرفته شده است. همچنین از برگزیدگان دعوت می گردد که در ایام همایش در کربلای معلی حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: آخرین مهلت دریافت آثار پژوهشی تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۹ دی‌ماه ۱۴۰۲) خواهد بود. آثار برگزیده در کنفرانس حداکثر تا ۱۵ مارس ۲۰۲۳ (۲۴ اسفند ۱۴۰۲) معرفی می گردد و مؤسسه وارث‌الانبیاء حق انتشار این آثار را با رعایت امانت در متن اصلی در قالب کتاب یا مجله خواهد داشت.

علاقمندان به شرکت در همایش می توانند پژوهش خود را به صورت word و pdf به همراه بيوگرافی نویسنده به آدرس الکترونیکی Istishraq@warithanbia.com و یا از طریق واتساب یا تلگرام به شماره 9647850314150+ ارسال نمایند.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی