مجهز شدن سالن های زائر سرای امام حسن (علیه السلام) وابسته به آستان قدس حسینی به تمامی لوازم مورد نیاز زائران

مدیریت زائرسرای امام حسن (علیه السلام) وابسته به آستان قدس حسینی از تجهیز تمامی سالنها و اتاقهای این زائرسرا و برپایی خیمه های مجهز شده به وسایل مورد نیاز زائران جهت خدمت رسانی بیشتر به زائران محترم خبر داد. 

به گزارش سایت رسمی آستان قدس حسینی؛ حسین البارودی در این خصوص اظهار داشت: طبق برنامه خدمت رسانی به زائران محترم در کنار سالنها و اتاقهای این زائرسرا خیمه هایی در دوطرف خیابان این زائرسرا برپا شده است که مجهز به وسایل سرمایشی می باشند و تمامی خدمات همچون، شستشو و اتو کشیدن لباسها، تعمیر صندلیهای چرخ دار و تعمیر کیف و چمدان و لباس را شامل می شوند. 

وی افزود: مهمانسرای داخل زائرسرا نیز سه وعده غذای تبرکی در ایام زیارت اربعین حسینی ارائه می نماید و مهمانسرای خارج از زائرسرا نیز ساندویچ، میوه، آبمیوه و چای توزیع می نماید. 

وی در خصوص خدمت پزشکی ارائه شده به زائران گفت: بیمارستانی با گنجایش پنجاه تخت که مجهز به سالن عملیات، آزمایشگاه، سونوگرافی و داروخانه می باشد در این زائرسرا برپا شده است. در تلاشیم فضای بسیار مناسبی را برای زائران محترم مهیا نماییم. همچنین با افزایش دمای هوا دهها دستگاه خنک کننده نصب شده اند وکارخانه موجود در این زائرسرا به صورت مستمر یخ مورد نیاز موکبهای نزدیک به این زائرسرا را تامین و توزیع می نماید. 

لازم به ذکر است که آستان قدس حسینی سه زائرسرا را جهت خدمت به زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام افتتاح نموده است که یکی از این زائرسراها، زائرسرای امام حسن مجتبی (علیه السلام) در مسیر نجف اشرف به کربلای معلی است.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی