اظهارات تولیت آستان قدس حسینی درباره همایش متولیان عتبات عالیات و بقاع متبرکه

تولیت آستان قدس حسینی اظهار داشت: در همایش متولیان عتبات عالیات و بقاع متبرکه با محور گفتگو درباره چگونگی تقویت و توسعه خدمت به زائران عتبات و ارتقاء همکاریهای اعتاب مقدسه، برگزار گردید.

آقای رشید حسن العبایچی در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر اظهار داشت: همایش متولیان عتبات عالیات به ریاست رئیس دیوان وقف شیعی آقای دکتر حیدر الشمری در حرم مطهر حضرت امیرالمومنین (علیه السّلام) برگزار شد.

وی افزود: این همایش مبنای نشستهای آتی به منظور هماهنگیهای بیشتر بین عتبات عالیات و تأمین نیازها برای خدمت¬رسانی بهتر به زائران آستانهای مقدس علی الخصوص در زیارتهای میلیونی در ماههای محرم و صفر خواهد بود. در این همایش مسایل مختلفی مانند تسهیل تردد ب زائران و امنیت و خدمت رسانی بهتر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ایشان افزودند: آستان قدس حسینی با رهنمودهای نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی، شیخ عبدالمهدی الکربلائی آمادگی ارائه مشاوره های لازم در همه زمینه ها می باشد .

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اساسی حرم مطهر، ساختن نسلی آگاه و پاکدامن است که حافظ پیوندهای اجتماعی، دینی و معنوی باشد، خاطرنشان کرد: علاوه بر طرحهای درمانی طرحهایی در باب ارتقاء معارف دینی نیز توسط آستان قدس حسینی جهت خدمت رسانی به زائران حرم مطهر و شهروندان از همه استانهای عراق اجرا شده است و این خدمات تحت نظارت حرم مطهر و نماینده مرجعیت عالی انجام پذیرفته است .

همچنین آقای دکتر حیدر الشمری رئیس دیوان وقف شیعی ضمن تصریح به برگزیده شدن متولیان عتبات عالیات توسط مرجعیت عالی حضرت آیت الله سیستانی، ابراز داشت: علاوه بر اینکه عتبات مقدسه تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی بهتر به زائران مبذول می دارد. پروژه ها و برنامه هایی نیز برای اعتلای فرهنگ دینی، شخصیت فردی و تکالیف شیعیان در قبال ائمه معصومین (علیهم السّلام) و پیمودن مسیر آنان اجرا می نماید.

پیوست ها

مترجم : عماد موسی علی