افتتاح بخشی از صحن عقیله حضرت زینب (علیها السّلام) به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین

بخش پروژه ‌های فنی و مهندسی آستان قدس حسینی با اشاره به تدوین طرح خدمت رسانی زیارت اربعین سال جاری از تداوم کار بر روی پروژه‌‌ صحن عقیله‌ زینب (علیها السّلام) خبر داد. این پروژه‌ بخشی از طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) است.

مهندس مهدی القزوینی از بخش پروژه‌های فنی و مهندسی در گفتگو با وبسایت رسمی آستان قدس گفت: «کادر فنی و مهندسی، کار بر روی پروژه صحن عقیله زینب (علیها السلام) را ادامه می‌ دهند. این پروژه، مرحله اول از مراحل توسعه حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) است.»

وی توضیح داد: «مدیریت این بخش، برنامه‌ای را برای خدمت رسانی در اربعین پیشرو تدوین کرده است و بدین منظور قسمتی از پروژه تا آن زمان افتتاح خواهد شد.»

وی افزود: «اقدامات مربوط به کارهای مکانیکی، الکترونیکی، سیستمهای دوربین و اطفاء حریق و سایر اقدامات مطابق برنامه ‌ای مشخص در حال انجام است.»

القزوینی خاطرنشان کرد: «پروژه‌‌ عقیله زینب (علیها السّلام) یکی از مهمترین پروژه‌های طرح توسعه به شمار می ‌رود که مساحت آن بالغ بر صد و پنجاه و دو هزار مترمربع است. این پروژه، مقام تل زینبیه را دربرمی‌گیرد و شامل مهمانسرا، موزه، کتابخانه، زیرگذری برای عبور وسایل نقلیه، بازار میراث زینبیه و هزار سرویس بهداشتی، حمام و سایر خدمات می باشد.»

شایان ذکر است که آستان قدس حسینی عباسی ۱۲ شعبان برابر با ۱۶ مارس ۲۰۲۲ از تکمیل تمام اقدامات مربوط به ساختار بتونی خبر داده بود.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی