برگزاری محافل انس با قرآن کریم ومجالس عزاداری اهل بیت (علیهم السلام) در قاره آفریقا به همت آستان قدس حسینی

برنامه های دینی موسسه وارث الأنبیاء (علیه السلام) وابسته به بخش امور دینی آستان قدس حسینی همچون برگزاری محافل قرآنی وعزاداری های حسینی در قاره آفریقا همچنان ادامه دارد. 

به گزارش سایت رسمی آستان قدس حسینی؛ شیخ علی القرعاوی مسئول موسسه وارث الأنبیاء در این خصوص اظهار داشت: آستان قدس حسینی از طریق مراکز وابسته به خود در کشورهای دیگر جهان بویژه در قاره آفریقا به برگزاری فعالیتهای دینی و فرهنگی با هدف نشر علوم اهل بیت (علیهم السلام) می پردازد.

وی با بیان اینکه آستان قدس حسینی موسساتی را در کشورهای (بورکینا فاسو، اوغندا، جمهوری مالی، ساحل عاج و جمهوری لیبریا) به ثبت رسانده است، افزود: تمامی مناسبتهای دینی در ایام شهادت ها و ولادت ها در این کشورها طی مراسمی احیا می شود وفعالیتهای دیگری نیز توسط موسساتی که با آستان قدس حسینی همکاری دارند، برگزار می گردد. 

شیخ علی القرعاوی ادامه داد: اکنون آستان قدس حسینی جهت ارسال مبلغین به شهرها و روستاهای قاره آفریقا با به کارگیری طلبه های علوم دینی از آفریقا که دروس حوزوی خود را در عراق گذرانده اند، آغاز کرده است و موسسه وارث الأنبیاء علیه السلام برنامه آینده خود را جهت توسعه فعالیتهای خود در قاره آفریقا و افتتاح چندین موسسه دینی وفرهنگی در کشورهای دیگر این قاره در دست اجرا دارد.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی