تشكر و قدردانی عشایر وقبایل استان موصل از آستان قدس حسینی جهت ساخت و تجهیز دو بیمارستان و کلینیک درمانی در موصل

هیاتی از عشایر و قبایل استان موصل عراق روز یکشنبه به استان کربلا مشرف شدند تا از مرجعیت عالی و نماینده ایشان جهت ساخت بیمارستان در استان موصل تشکر و قدردانی نمایند. 

به گزارش سایت رسمی آستان قدس حسینی؛ هیات عشایر و قبایل استان موصل با شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی آستان قدس حسینی و نماینده مرجعیت عالی دیدار نمودند و از بابت خدماتی که به اهالی این استان در سالهای گذشته به ویژه ساخت بیمارستان البتول که در هفته گذشته با حضور نمایندگانی از آستان قدس حسینی و نخست وزیر عراق افتتاح شد، تشکر نمودند. 

شیخ عبدالمهدی کربلایی ضمن استقبال از این هیات اظهار داشت: حضرت آیت الله سیستانی (مد ظله) ما را طوری تربیت کردند که بدون در نظر گرفتن گرایشهای دینی و مذهبی و قومیتی، فرزندان وطن خود را دوست بداریم و به آنها خدمت نماییم. اهالی استان موصل فرزندان این کشور هستند. 

وی افزود: همچنین آیت الله سیستانی به ما آموختند که تمامی گفته ها و اعمال ما در خدمت و در راستای وحدت جامعه عراقی باشد وفرزندان این دین (دین اسلامی) در راستای خدمت به فرزندان ادیان دیگر که فرزندان این کشور و بوم هستند، کوتاهی نکنند. ایشان در این سالهای طولانی گذشته به ما آموختند که با این روحیه با تمامی فرزندان این کشور زندگی نماییم و آنچه که آستان قدس حسینی از بیمارستانها و پروژه های بشردوستانه در موصل و در دیگر استانهای کشور عراق احداث نموده است نتیجه این تربیت و این آموزش است. همچنین ما به خدمت رسانی بیشتر در زمینه های بشردوستانه در آینده تلاش خواهیم نمود. 

نماینده مرجعیت عالی در این دیدار به اهالی استان نینوی توصیه نمودند که همزیستی مسالمت آمیز و صلح را مد نظر داشته باشند.

لازم به ذکر است که آستان قدس حسینی در سالهای گذشته پروژه های خدمت رسانی و انسان دوستانه بزرگی را در استانهای مختلف کشور عراق احداث نمود که از جمله آن می توان به افزودن سه هزار و پانصد تخت درمانی از طریق احداث هجده بیمارستان و کلینیک درمانی در عراق اشاره نمود.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی