به مناسبت ولادت حضرت زینب (ع) .. جشن بزرگداشت دانش آموزان و تکریم آنها در مهدکودک یتیمان حضرت رقیه (ع) وابسته به دفتر مرجعیت عالی

به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) مهد کودک یتیمان حضرت رقیه (سلام الله علیها) با هماهنگی با «مرکز الحوراء زینب (سلام الله علیها)» وابسته به آستان قدس حسینی، جشن بزرگی را برپا کرد.

ناظر مدارس ایتام در آستان قدس حسینی دکتر سعد الدین بنا درگفتگویی با سایت رسمی گفت: «به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) ، مهد کودک ویژه یتیمان حضرت رقیه (علیها السلام) با هماهنگی با مرکز الحوراء زینب (سلام الله علیها)» وابسته به آستان قدس حسینی، جشن بزرگی را برپا کرد. در این جشن، آیاتی از قرآن کریم توسط یکی از کودکان این مهد تلاوت شد و دانش آموزان سرودهای دینی اجرا کردند.»

وی ضمن بیان چگونگی برگزاری این جشن توضیح داد: «برگزاری مراسمات این‌ چنینی، سبب می‌شود تا ضرورت پیروی از حضرت زینب (علیها السلام) به عنوان الگوی صبر و بخشش در ذهن کودکان خصوصا کودکان چهار تا پنج ساله استوار ‌شود زیرا یادگیری در کودکی مانند نقش‌ زدن بر روی سنگ است. مدیریت این مهد کودک، تلاش دارد تا نسلی را پرورش دهد که حامل فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) باشد.

وی ادامه داد که: ما همواره تلاش می‌کنیم تا همه‌ مناسبتهای ویژه‌ اهل بیت چه ولادتها و چه شهادتها را برگزار کنیم. گروه تعلیم و تربیت این مجموعه، بسیار بر این امر اصرار دارند و این مهد کودک، برای پنجمین سال متوالی، شاهد پذیرش این کودکان در مدارس ابتدایی حضرت رقیه (علیها السلام) و علی اصغر (علیه السلام) می باشد. شایان ذکر است که دبیرستانهایی وابسته به دفتر مرجعیت عالی حضرت آیت الله سید علی حسینی سیستانی در شهر مقدس کربلا نیز برای تحصیل یتیمان دائر شده است.  

وی خاطر نشان ساخت که مرجعیت عالی حضرت آیت الله سید علی حسینی سیستانی و نماینده ایشان در آستان قدس حسینی، خدمات زیادی را به صورت مجانی به یتیمان ارائه می کنند که آن جمله می توان به آموزش مجانی، در اختیار قراردادن لوازم لازم جهت آموزش به صورت رایگان، حمل و نقل و غذا، خدمات بهداشتی و خدمات دیگری چون کمک مالی به خانواده ‌های یتیم به منظور رفع بعضی از نیازهای آنان اشاره کرد.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی