زیارت به نیابت از صدها هزار مشتاق زیارت سیدالشهدا (علیه السّلام) در ایام محرم

زیارت امام حسین علیه السلام در ایام محرم الحرام به نیابت از صدها هزار نفر از مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی؛ رئیس موسسه امام حسین (علیه السلام) وابسته به حرم مطهر در این باره اظهار کرد: صدها هزار نفر از مشتاقان امام حسین علیه السلام از سراسر جهان، ضمن لبیک گفتن به ندای هل من ناصر امام در روز عاشورا درخواست زیارت به نیابت خود را در وب سایت رسمی حرم مطهر ثبت کردند.

ولاء الصفار افزود: پس از اجرای مراسم زیارت، اسامی داوطلبان درون ضریح مطهر قرار داده شد.

وی در خصوص طرح زیارت نیابتی گفت: با توجه به اینکه امکان سفر به کربلای معلی و زیارت حرم امام حسین (ع) ، برای همه شیفتگان آن حضرت میسر نمی‌باشد، آستان‌های مقدس حسینی بر آن شدند تا با اجرای طرح معنوی (زیارت به نیابت) زمینه تشرف معنوی عموم دلباختگان آن حضرت را فراهم سازد.

این مقام مسئول ادامه داد: به همین منظور صفحه ای با عنوان (زیارت به نیابت) بر روی پایگاه اینترنتی آستان مقدس حسینی طراحی شده تا کلیه عاشقان و محبانی که بُعد مسافت مانع از رسیدن ایشان به کربلای معلی شده، با ثبت نام در این صفحه، از فضل و ثواب زیارت امام حسین(ع) بهره مند شوند.

ولاء الصفار خاطرنشان کرد: عموم عاشقان و دلباختگان ساحت قدسی اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در ایام محرم با ثبت نام در این صفحه، به خادمان حرم مطهر نیابت می دهند که از جانب خود و یا بستگان (در قید حیات و یا اموات) زیارت کنند.

رئیس موسسه امام حسین (علیه السلام) یادآور شد: مراسم زیارت نیابتی هر شب جمعه توسط خادمان سادات حرم مطهر انجام می شود و در پایان اسامی درخواست کنندگان در داخل ضریح مطهر اباعبدالله (علیه السلام) قرار داده می شود.

پیوست ها