رونمایی وزیر فرهنگ از غرفه کتاب آستان قدس حسینی با چهارصد و پنجاه عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد صبح روز پنجشنبه با شعار «کتاب وطن است.» و با شرکت دویست و بیست انتشارات محلی و بین‌ المللی آغاز به کار کرد. در این ميان وزیر ارشاد نقش آستانهای قدس را در حمایت از خوانندگان کتاب در عراق با انتشار تولیدات علمی متنوع حائز اهمیت خواند.

دکتر حسن ناظم در گفتگوی خود با پایگاه رسمی آستان قدس حسینی تاکید کرد: آستان قدس حسینی، خدمات اساسی و مهمی را در صنعت چاپ کتاب در عراق و تألیف و پژوهش ارائه داده است. من همواره تولیدات آستان قدس حسینی را پیگیری می ‌کنم. این آثار هم در عرصه تألیف و هم در زمینه صنعت چاپ کتاب چشمگیر و قابل توجه است. کیفیت مطالب و محتوا و همچنین فرم و طراحی جلد، آثار این انتشارات را متمایز ساخته است‌. غرفه آستان قدس حسینی با تولیدات دینی، فکری و فرهنگی حضور پرباری در نمایشگاه امسال از خود نشان داده است.

از سوی دیگر علی شبر، معاون بخش رسانه آستان قدس حسینی در گفتگو با پایگاه رسمی آستان قدس حسینی اظهار داشت: حضور در چنین فعالیتهایی برای آستان قدس حسینی بسیار حائز اهمیت است. این آستان قدس مشارکت فعالی در بسیاری از نمایشگاه‌ ها دارد تا بدین وسیله تولیدات فکری، فرهنگی و ادبی خود را به اشتراک بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله نشریات ارائه شده‌ ما در نمایشگاه بین‌المللی امسال، داستانهای واقعی از قهرمانی‌ها و رشادتهای مدافعان حرم و زندگینامه شهدای صالحی است که به فتوای دفاع کفایی لبیک گفتند و در این راه جان خود را فدا نمودند.

علی مامیثة، مدیر غرفه آستان قدس حسینی نیز درباره این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه امسال در شرایط استثنایی و در میان چالشهای بزرگی که بیماری همه‌گیر کرونا به وجود آورده برگزار شد، با این حال شاهد استقبال و حضور گسترده علاقمندان بودیم. غرفه ما با ارائه چهارصد و پنجاه عنوان کتاب که حاصل تلاش و مشارکت پانزده بخش از این آستان قدس است در نمایشگاه حضور دارد.

شایان ذکر است که آستان قدس حسینی برای برگزاری نمایشگاههای کتاب با بسیاری از دانشگاههای عراق همکاری می نماید.

پیوست ها