خدمت رسانی بیش از 8100 موکب به زائران اربعین در کربلا

بخش موکب های حسینی در آستان قدس حسینی از صدور توصیه های کلی آستان های مقدس حسینی و عباسی به موکب ها و هیئت های حسینی حاضر در زیارت اربعین امام حسین (ع) خبر داد و اعلام کرد که ۸۱۰۰ موکب حسینی در اربعین امسال به زائران اربعین خدمت رسانی خواهند کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی؛ «مازن الوزنی» مسئول بخش موكب های حسینی در بیانیه ای اعلام کرد: این توصیه ها شامل حفظ امنیت و جان زائران، حفظ نظافت خیابان ها و درختان، بازگشایی راهها به روی زائران، توزیع غذا بین موکب های حسینی، حفظ قداست زیارت اربعین و برپایی نماز در اوقات آن می باشد.

وی افزود: به موکب ها اعلام شده است که هرگونه موارد مشکوک را به نیروهای امنیتی و بخش موكب های حسینی گزارش کنند.

مازن الوزنی ادامه داد: موکب های حسينی از تمامی استان های عراق می باشند و در کنار آنها موکب هایی از کشورهای ايران، سوریه، لبنان، مصر، الجزایر، مراکش، كشورهای ناحیه خلیج فارس، کشورهای اتحادیه اروپا، چین، هند، کانادا، سوئد و آمریکا نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شمار موکب های خدمات رسانی به زائران اربعین در سال جاری از سال گذشته که ۷۶۰۰ موکب بود، فراتر رفته و  به ۸۱۰۰ موکب رسیده و این تعداد همچنان در حال افزایش است، بیان کرد: موکب های حسینی تنها در کربلای معلا مستقر خواهند شد.

مسئول بخش موکب های حسینی در پایان گفت: آستان قدس حسینی از طریق این توصیه ها به دنبال حفظ جان زائران، حفظ قداست زیارت اربعین و معرفی اخلاق خادمان امام حسین(ع) است.

پیوست ها