ارائه خدمات پزشکی بیمارستان سفیر الحسین (علیه السّلام) ویژه ایام اربعین حسینی با همکاری هزار و دویست خادم افتخاری

بیمارستان تخصصی سفیر الحسین (علیه السلام) وابسته به آستان قدس حسینی، از ارائه خدمات پزشکی ویژه اربعین حسینی با همکاری هزار و دویست خادم افتخاری خبر داد.

معاون اداری ریاست بیمارستان در گفتگو با سایت رسمی آستان قدس حسینی اظهار داشت: با نظر به رهنمودهای شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی آستان قدس حسینی؛ این بیمارستان برنامه پزشکی ویژه ای را برای ایام اربعین حسینی اجرا نموده است.

مهندس عباس عبدعلی افزود: طی این برنامه مراکز پزشکی ثابت و سیار در حائر حسینی و در بین الحرمین برپا خواهند شد. این مراکز به تمامی تجهیزات پزشکی و داروهای مورد نیاز مجهز خواهند شد و پزشکان مجرب در این مراکز به خدمت رسانی خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: بیمارستان سیار در صحن العقیله حضرت زینب (علیها السلام) با ظرفیت هفتاد تخت، به تمامی تجهیزات اورژانس مجهز خواهد شد. همچنین این بیمارستان بخشهای آزمایشگاه مرکزی، مشاوره چشم‌ پزشکی، کلینیک دندانپزشکی و امکانات رادیولوژی و سونوگرافی را خواهد داشت. تیمهای پزشکی ویژه مردان و زنان در داخل و خارج از صحن مطهر حسینی مستقر خواهند شد و وظیفه انتقال بیماران به بیمارستان صحن العقیله و یا بیمارستان سفیر الحسین (علیه السلام) را برعهده خواهند داشت.

وی اضافه کرد: جهت خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران محترم، با نهادهای دولتی جهت استقرار آمبولانسها در نقاط مهم مرکز شهر رأیزنی شده است. علاوه بر آن، خودروهای برقی کوچک در مکانهای بسیار شلوغ که ورود آمبولانسهای معمولی دشوار است، جهت انتقال بیماران مستقر خواهد شد.

وی در پایان گفت: ارائه خدمات پزشکی آستان قدس حسینی با همکاری هزار و دویست خادم افتخاری از داخل و خارج از عراق و همچنین کارکنان بیمارستان صورت خواهد پذیرفت.

لازم به ذکر است که آستان قدس حسینی با نظر به رهنمودهای نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی آستان قدس حسینی تمامی کارکنان و مراکز خود را جهت خدمت رسانی هر چه بهتر به زائران محترم به کار گرفته است.

پیوست ها