سخنرانی رئیس اوقاف شیعه عراق در مراسم افتتاحیه هفدهمین جشنواره فرهنگی بین المللی ربیع الشهاده در حرم مطهر حسینی

دکتر حیدر الشمری رئیس اوقاف شیعه عراق از جامعه جهانی خواست تا به وظیفه خود در جلوگیری از کشتار مردم فلسطین و حمایت از مردم نوار غزه عمل کند.

رئیس اوقاف شیعه عراق در مراسم افتتاحیه فعالیتهای هفدهمین جشنواره فرهنگی بین المللی ربیع الشهاده در حرم مطهر حسینی گفت: این جشنواره و سایر محافل مذهبی که به همت عتبات عالیات برگزار می شود یک ضرورت مهم در انتقال دروس اهل بیت (علیهم السلام) به جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: این مفاهیم دعوتی است برای همه ما برای احیای امر ائمه اطهار (علیهم السلام) و فرامین آنها از جمله پایبندی به اخلاق کریمانه، سیره ایشان برای ساختن جامعه ای مستحکم در برابر جریانهای انحرافی که امت اسلامی را هدف قرار می دهند.

وی ادامه داد: همچنین در این ماه مبارک دهمین سالگرد فتوای پربرکت تاریخی مبنی بر جهاد کفایی در برابر گروه تروریستی داعش است که از سوی حضرت آیت الله سید علی سیستانی (مدّ ظلّه العالی) در چهاردهم شعبان سال ۱۴۳۵ صادر شد و توسط شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده ایشان در حرم مطهر حسینی قرائت شد و در پیروزیهای مجاهدان قهرمان در دفاع از کشور، سرزمین، ناموس و مقدسات بیشترین تأثیر را داشت. بدین ترتیب این مناسبت را گرامی می داریم.

وی خاطرنشان کرد: یادآوری فتوا، یادآوری مرکب علما و خون شهداست و ما باید آن مرکب مبارک و آن خون پاک را حفظ کنیم تا شاهدی بر اجابت ندای ایمان در این روزهای پر برکت باشد. 

وی خاطرنشان کرد: ما حملات وحشیانه به مردم فلسطین در غزه را که منجر به شهادت و زخمی شدن هزاران غیر نظامی بی گناه و آواره شدن خانواده ها و تخریب مناطق مسکونی به دست ارتش اشغالگر صهیونیستی شده و با سکوت شرم آور بین المللی در مقابل این جنایات فجیع همراه گردیده است را فراموش نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در شرایطی که به انسجام این مردم و مواضع قهرمانانه آنها در برابر ظلم صهیونیست ظالم درود می‌فرستیم، مجدداً از جامعه جهانی می‌خواهیم تا به وظیفه خود در جلوگیری از کشتار فلسطینیها و حفاظت از نوار غزه، عمل کند و همچنین از سازمانهای بین المللی می خواهیم که به سهم خود در اجرای احترام به پیمان نامه ها و مفاد اعلامیه های جهانی حقوق بشر اقدام کند.

شایان ذکر است هفدهمین جشنواره فرهنگی بین ‌المللی ربیع الشهاده شاهد رویدادهای متعددی از جمله شب شعر، نمایشگاه کتاب، نشستهای پژوهشی و غیره خواهد بود و بیش از پنج روز ادامه خواهد داشت.

پیوست ها