تقدیم پرچم سیاه امامین کاظمین (علیهما السلام) به آستان قدس حسینی جهت برافراشتن در حرم مطهر همزمان با نزدبک شدن به ایام شهادت حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام)

آستان قدس حسینی پرچم سیاه شهادت حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) را جهت برافراشتن در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) در ایام شهادت ایشان از آستان قدس کاظمین دریافت کرد.

 دکتر علا ضیاءالدین معاون تولیت آستان قدس حسینی در گفت و گو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: امروز مفتخریم که پرچم مولای خود حضرت امام کاظم (علیه السلام) را با نزدیک شدن به سالگرد شهادت ایشان و طی مراسم ویژه ای که بین عتبات عالیات در ایام شهادت ائمه اطهار (علیهم السلام) برگزار می شود، دریافت کردیم.

وی تصریح کرد: امروز این پرچم مبارک را دریافت کردیم و انشاءالله در مراسم بزرگداشت شهادت امام کاظم (علیه السلام) شرکت خواهیم کرد و آستان قدس حسینی و سایر عتبات برنامه های لازم را جهت همکاری و شرکت در این مراسم انجام داده اند.

مهندس سعد الحجیه معاون تولیت آستان مقدس کاظمین گفت: امروز هیاتی از آستان مقدس کاظمین با مشرف شدن به زیارت حرم مطهر حضرت امام حسین (علیه السلام) پرچم سیاه امامین جوادین (علیهما السلام) را جهت برافراشتن در حرم مطهر حضرت امام حسین (علیه السلام) در ایام شهادت امام موسی کاظم در بیست و پنجم رجب تقدیم نمودند.

وی افزود : امسال برای دومین بار همزمان با شروع قدوم زائران حرم مطهر و ایام شهادت آن امام مظلوم پرچم سیاه در آستان مقدس کاظمین و همچنین آستانهای مقدس در استانهای نجف، کربلا، سامرا، مشهد، قم و شیراز برافراشته خواهد شد. 

وی با بیان اینکه سالانه در ایام شهادت حضرت امام کاظم (علیه السلام) شاهد حضور میلیونها زائر هستیم گفت: سال گذشته بیش از دوازده میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند و امسال انتظار می رود با توجه به اینکه این مراسم در تعطیلات خواهد بود، این تعداد بیشتر شود.

شایان ذکر است که آستان قدس حسینی کمکهای فراوانی جهت برگزاری مناسبتهای بزرگ به ویژه در ایام شهادت ائمه اطهار (علیهم السلام) چه در کربلای معلی و چه در سایر شهرهای عراق تقدیم می کند.

پیوست ها