برگزاری اولین مسابقه ملی کتابخوانی توسط آستان قدس حسینی با همکاری وزارت آموزش و پرورش

آستان قدس حسینی از تکمیل مقدمات راه اندازی اولین مسابقه ملی کتابخوانی در عراق با همکاری وزارت آموزش و پرورش عراق خبر داد.

محمد الکنانی رئیس بخش آموزش و توسعه منابع انسانی آستان قدس حسینی در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: با رهنمودهای نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی آستان قدس حسینی، شیخ عبدالمهدی الکربلائی، اولین مسابقه ملی کتابخوانی با همکاری وزارت آموزش و پرورش عراق برگزار می شود. 

وی با بیان اینکه این مسابقه با عنوان «یک ملت می خوانند» برگزار می شود و ویژه دانش آموزان و افراد از تحصیل بازمانده در رده سنی ده تا هجده سال است، خاطرنشان کرد: این مسابقه شامل ده محور و برای هر محور سه کتاب اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: آستان قدس حسینی جوایز ارزنده ای برای سه نفر برتر در سطح کشور عراق و همچنین جوائزی را به برندگان در سطح ادارات آموزش و پرورش اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: هیأتی متشکل از تعدادی از مسئولان حرم مطهر حسینی به منظور اخذ تاییدیه های رسمی و تعمیم مسابقات در سطح ادارات آموزش و پرورش استانها با وزیر آموزش و پرورش دیدار کردند.

جناب آقای عبدالامیر طه، رئیس بخش روابط عمومی آستان قدس حسینی، در گفت و گو با سایت رسمی اعلام کرد: بخش روابط عمومی آستان قدس حسینی در حال آماده سازی برای ارسال دعوتنامه رسمی به همه مدیران آموزش و پرورش در عراق برای بحث و هماهنگی برای برگزاری مسابقه می باشد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش عراق آمادگی خود را برای همکاری مشترک با آستان قدس حسینی برای موفقیت و پیشرفت این طرح که هدف آن تحکیم اصول زبان عربی و ایجاد انگیزه در خوانندگان و جذب آنها به مطالعات علمی و اهتمام به کتابخوانی است، اعلام کرد.

پیوست ها