افتتاح مرکز مراقبت از کودکان مبتلا به سندرم داون توسط آستان قدس حسینی

بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آستان قدس حسینی برای اولین بار در استان کربلا از افتتاح مرکز امام حسین (علیه السّلام) جهت مراقبت از کودکان مبتلا به سندرم داون که نیازمند به مراقبتهای ویژه هستند؛ خبر داد.

دعاء عبدالکریم، مدیر این مرکز، در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: با رهنمودهای مستقیم نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی حرم مطهر، شیخ عبدالمهدی کربلایی، برای اولین بار مرکز مراقبت از کودکان مبتلا به سندرم داون در استان کربلا افتتاح گردید. 

 وی افزود: این مرکز شامل کادر عراقی متخصص روانشناسی است که تجربه و دانش کافی در نحوه مراقبت از کودکان مبتلا به اختلال رشد ژنتیکی (سندرم داون) را دارند.

وی با اشاره به اینکه کادر مؤسسه توسط ماهرترین مربیان بر اساس شیوه APLLS در نحوه توانبخشی کودکان و توسعه مهارتهای آنها آموزش دیده‌اند و این شیوه در اکثر کشورهای جهان مورد تأیید است؛ اضافه کرد: این مرکز فعالیت خود را به این برنامه ها محدود نمی کند، بلکه به آموزش دروسی مانند ریاضیات و خواندن به کودکان نیز اهمیت می دهد.

وی با بیان اینکه ظرفیت این مرکز شصت کودک می باشد، گفت: آستان قدس حسینی این مرکز را به جدیدترین فناوریها و وسایل کمک آموزشی، حیاط سرسبز و زمین بازی تفریحی و همچنین جدیدترین بازی درمانیهای مبتلایان به سندروم داون مجهز کرده است.

شایان ذکر است که آستان قدس حسینی به دستور رهنمودهای نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی حرم مطهر، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، پروژه های خدمت رسانی، بهداشتی و آموزشی رایگان بسیاری را برای خدمت به جامعه عراق، به ویژه خانواده های شهدا، مستمندان و افراد کم برخوردار در بسیاری از استانهای کشور اجرا می کند.

پیوست ها