برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی علیه داعش و پنجمین سالگرد افتتاح دانشگاه دخترانه الزهراء

تولیت آستان قدس حسینی در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی علیه داعش و پنجمین سالگرد افتتاح دانشگاه دخترانه الزهراء اهداف حرم مطهر در تاسیس این دانشگاه را بیان کرد.

حاج حسن رشید العبایجی گفت: در سالگرد پیروزی برادران و فرزندان قهرمان ما در برابر گروههای تکفیری داعش و لبیک آنان به فتوای جهاد کفائی که از صحن مطهر حسینی و توسط نماینده مرجعیت عالی، شیخ عبدالمهدی کربلایی، قرائت شد؛ قدردان ایثار و فداکاری شهدا که خود و خانواده های خود را در راه این کشور فدا کردند هستیم و همگان را به احترام، قدردانی و عنایت به خانواده‌های شهدا توصیه می کنیم.

وی ادامه داد: همچنین به مناسبت پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه الزهرا (سلام الله علیها) ویژه دختران، تلاشهای فراوان و پیگیرانه مجدانه نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی حرم مطهر، شیخ عبدالمهدی کربلایی، را در تحقق این دستاورد بزرگ ارج می نهیم.

وی با اشاره به اهداف اساسی حرم مطهر برای تأسیس دانشگاه الزهرا (سلام الله علیها) خاطرنشان کرد: اولین و اساسی ترین هدف، استقبال از دانشجویان دختر و فراهم کردن فضای مناسب برای تحصیل و رقابت علمی آنها و همچنین آزادی بانوان برای ایفای نقش به عنوان عنصری مؤثر و مهم در ساخت و توسعه عراق است.

وی توضیح داد: هدف دوم تلاش برای ارتقای جنبه علمی بانوان برای ساختن نسلی توانمند، مومن و آگاه می باشد.

تولیت حرم مطهر به خاطر دستاوردهای پنج ساله این دانشگاه، از ریاست دانشگاه، شورای دانشگاه و کادر آموزشی قدردانی نمود. وی با مخاطب قرار دادن دانشجویان گفت: به مناسبت سال تحصیلی جدید به دانشجویان دخترمان به ویژه دانشجویان ورودی جدید توصیه می کنم که ارزشها و اصول پیرامونی این دانشگاه را که برگرفته از پیام اهل بیت (علیهم السلام) است؛ رعایت کنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما با قلبی مجروح از ریخته شدن خون مردم فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی از آنان حمایت می کنیم و همه را به همبستگی برای کمک و حمایت از مردم مظلوم فلسطین دعوت می نماییم.

پیوست ها