اختصاص هزینه بیش از بیست میلیارد دینار توسط بیمارستان تخصصی سرطان الوارث وابسته به آستان قدس حسینی جهت درمان رایگان کودکان همزمان با روز جهانی کودک

رئیس بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وابسته به آستان قدس حسینی با حمایت مستقیم نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی حرم مطهر، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، خدمات ارائه شده در مراکز وابسته به این بخش را تشریح نمود. 

دکتر حیدر العابدی رئیس این بخش در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: با حمایت نماینده مرجعیت عالی، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، آستان قدس حسینی اهمیت ویژه ای برای مراقبت از کودکان و ارائه خدمات درمانی و آموزشی مناسب به آنها قائل است.

و توضیح داد: از اولین روز افتتاح بیمارستان تخصصی سرطان الوارث، کمپینی برای درمان رایگان کودکان از تمام استانهای عراق راه اندازی شده است. هزینه خدمات ارائه شده به کودکان زیر پانزده سال تنها در این مرکز بیش از بیست میلیارد دینار عراقی بوده است وهمواره کمپین های این چنینی برای خدمت به کودکان ارائه می گردد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه ساخت بیمارستان در بصره به زودی به پایان می رسد و چهار مرکز تخصصی درمان سرطان در کرکوک، بغداد و دیوانیه علاوه بر توسعه بیمارستان تخصصی سرطان الوارث در کربلا در حال ساخت است و همچنین ایجاد مرکز درمانی برای بیماران تالاسمی و ارائه خدمات به آنها تا قبل از پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

شایان ذکر است که آستان قدس حسینی با توجه به توصیه های نماینده مرجعیت عالی، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، برای حمایت از همه اقشار جامعه توجه گسترده ای به کودکان دارد و خدمات بشردوستانه و اجتماعی مختلفی را به این قشر از جامعه ارائه می دهد.

پیوست ها