دیدار هیأتی از آستان قدس حسینی با رئیس اوقاف شیعیان عراق جهت بحث و گفتگو در مورد برگزاری دومین دوره کنفرانس مقابله با زمینه‌های گسترش تروریسم و افراط گرایی

دکتر حیدر الشمری رئیس اوقاف شیعیان عراق با هیاتی از آستان قدس حسینی به سرپرستی مدیر مرکز امنیت فکری و فرهنگی بینه شیخ علی القرعاوی دیدار و در مورد برگزاری دومین دوره کنفرانس مقابله با زمینه‌های گسترش تروریسم و افراط گرایی که توسط حرم مطهر حسینی در پایان ماه دوم سال میلادی جدید برگزار می شود؛ گفتگو کردند.

شیخ علی القرعاوی سرپرست این هیأت در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: هیأتی از حرم مطهر حسینی از اداره اوقاف شیعیان در بغداد بازدید و مورد استقبال دکتر حیدر الشمری قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: رئیس اوقاف در این دیدار بر ضرورت تداوم همکاری مشترک بین ادارات اوقاف و آستان قدس حسینی تاکید کرد و از نقش فعال حرم مطهر در تمامی سطوح قدردانی کرد.

وی افزود: در دیدار اداره اوقاف شیعیان با حرم مطهر حسینی چند نکته مورد توافق قرار گرفت که بارزترین آنها ابلاغ بینش آستان قدس حسینی در بعد فکری، فرهنگی و دینی، برقراری ارتباط در مورد فرهنگسرا در منطقه کردستان عراق و ارائه تسهیلات برای ساکنین این منطقه برای زیارت از عتبات عالیات بود. 

در این نشست کتاب مجموعه مقالات اولین کنفرانس مقابله با زمینه‌های گسترش تروریسم و افراط گرایی به رئیس اوقاف ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با رئیس اوقاف در مورد برگزاری دومین کنفرانس مقابله با زمینه‌های گسترش تروریسم و افراط گرایی که حرم مطهر حسینی در نظر دارد در پایان ماه دوم سال میلادی جدید برگزار کند، گفتگو کردیم و دعوتنامه ای برای شرکت در جلسات پژوهشی در سطح پژوهشگران و یا در سطح تالیف توسط شخصیتهای خاص از اداره اوقاف شیعیان یا از دانشگاه امام کاظم (علیه السلام) وابسته به اداره اوقاف در دومین دوره کنفرانس تقدیم کردیم.

قابل ذکر است که برگزارکنندگان کنفرانس سایت ویژه ای را برای دریافت پژوهشها اختصاص دادند:

https://forms.gle/iLDKpX1aUy743JG3A 

ایمیلی که برای دریافت پژوهشها اختصاص داده شده:

info@icpet-iq.org

پیوست ها