با هماهنگی وزارت بهداشت عراق برگزاری دوره های آموزشی احیای قلبی ریوی برای دانشجویان دانشکده های پزشکی و پرستاری بیمارستان وارث الانبیاء توسط آستان قدس حسینی

 بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آستان قدس حسینی از طریق کارکنان متخصص خود و با هماهنگی وزارت بهداشت عراق، دوره های آموزش عملیات احیای قلبی ریوی را برای دانشجویان دانشکده‌های پزشکی و پرستاری دانشگاه وارث الانبیاء (علیه السلام) برگزار کرد. 

دکتر احمد فؤاد البیاتی یکی از اعضای تیم فوریتهای پزشکی این بخش در گفت و گو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: ضمن دوره هایی که توسط بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آستان قدس حسینی با هماهنگی وزارت بهداشت برپا می کند، اولین قسمت از دوره آموزش احیای قلبی ریوی برای دانشجویان دانشکده‌های پزشکی و پرستاری دانشگاه وارث الانبیاء (علیه السلام) برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این کارگاه توسط تیمی تخصصی از بخش بهداشت و درمان و آموزش پزشکی حرم مطهر حسینی و با هماهنگی مرکز عملیات در وزارت بهداشت عراق به سرپرستی دکتر فاضل عگله و دکتر علاء الجنابی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه دوره های بعدی این بخش شامل داوطلبان اعزامی به مراکز بهداشتی حرم مطهر در زیارتهای میلیونی و همچنین کارکنان بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد، خاطرنشان کرد: این دوره ها به دستور رئیس این بخش دکتر حیدر العابدی جهت بالا بردن کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان برگزار شده است.

وی افزود: اکنون یکی از مهمترین شرطهای کار در مراکز بهداشتی حرم مطهر اعم از کادر اصلی و داوطلبان، داشتن گواهی فارغ التحصیلی از دوره های احياي قلبی ريوي (BLS) ونحوه تعامل با مصدومان دارای درصد بالای مصدومیت می باشد.

وی ادامه داد: این تیم همچنین دوره هایی را برای کارکنان وزارت بهداشت در کربلا و همچنین خادمان حرم مطهر جهت آگاهی و آموزش این پرسنل با خدمات اولیه پزشکی برپا خواهد کرد.

شایان ذکر است که آستان قدس حسینی با دستور مستقیم نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی حرم مطهر، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، به بیماران از تمامی استانهای کشور به ویژه در ایام زیارتهای میلیونی در کربلا و سایر شهرهای مقدس خدمات پزشکی ارائه می کند.

پیوست ها