ارائه محصولات مزرعه فدک وابسته به آستان قدس حسینی در نمایشگاه کشت نخل و خرما در مجلس عراق

نخلستان فدک وابسته به آستان قدس حسینی در《همایش و نمایشگاه کشت نخل و صنعت خرمای عراق بین واقعیت و اهداف》که در پارلمان عراق برگزار شد، شرکت کرد.

مهندس فایز ابوالمعالی مدیر مزرعه در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: نخلستان فدک در همایش و نمایشگاه 《کشت نخل و صنعت خرمای عراق بین واقعیت و اهداف》که توسط کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در مقر پارلمان عراق برگزار شد، شرکت کرد.

وی افزود: در این همایش بیش از نود گونه از انواع نخل را که شامل گونه های عراقی و عربی می باشد، ارائه کردیم و می توان از این مزرعه به عنوان بانک ژنتیکی برای تولید انواع کمیاب و مرغوب خرما و همچنین یک پروژه ملی نام برد.

او توضیح داد: واکنشهای حاضران شگفت‌انگیز بود زیرا ما کار خود را از کویری برهوت آغاز کردیم و به نخلستانی با انواع کمیاب و نادر خرما تبدیل نمودیم.

وی ادامه داد: ارائه محصولات این مزرعه در این همایش متمایز و ممتاز بود زیرا مزرعه رقیبی در سطح ملی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برجسته ترین و مرغوبترین ارقام عراقی موجود در مزرعه عبارتند از البريم، البرحي، واسطى، عمران، القرنفلي، ميرحاج، الشويثي، البلكة، الأشرسي، الخضراوي، التبرزل، الجعفري، المكتوم، البربن، المطوك و برجسته ترین گونه های عربی آنها عبارتند از المجهول، الزاملي، الصكعي، الخلاص.

شایان ذکر است که نخلستان فدک وابسته به آستان قدس حسینی وارد مرحله بازاریابی تولیدات خرما و نهال خود شده است و با تکیه بر تکنولوژی و تکنیکهای روز کشاورزی به دنبال توسعه و افزایش تولید است.

پیوست ها