بازدید نماينده مرجعیت عالی از مجتمع آموزشی در حال ساخت وابسته به حرم مطهر حسینی

نماينده مرجعیت عالی اظهار داشتند: احداث پروژه های آموزشی و دانشگاه ها در کربلا و استانهای دیگر عراق توسط آستان قدس حسینی برای تقویت و تحکیم روند آموزش در عراق است.

نماینده مرجعیت عالی، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، در بازدید خود از مجتمع آموزشی در حال ساخت فرمودند: آستان قدس حسینی چند پروژه آموزشی اعم از ساخت و تجهیز مدارس و دانشگاهها را در استان کربلا و استانهای دیگر عراق با هدف تقویت و استحکام امر آموزش در عراق در دست اجرا دارد. ایشان با همراهی تولیت حرم مطهر جناب آقای حسن رشید العباجی از بزرگترین مجتمع آموزشی در حال ساخت وابسته به حرم مطهر بازدید نمودند.

نماینده مرجعیت عالی در ادامه فرمایشات خود فرمودند: چند نکته هست که باید به آن اشاره کنم و آن توجه به روند آموزش در عراق است. از این رو آستان قدس حسینی طرحهایی را با هدف تقویت و تحکیم آموزش اجرا می نماید؛ چه از طریق ساخت مجتمعهای آموزشی، چه از طریق ساخت دانشگاهها یا از طریق پروژه های دیگر.

ایشان تصریح کردند: حرم مطهر حسینی مصمم است تمام فضاهای مورد نیاز را برای فراهم آوردن فضای آموزشی مناسب و در نتیجه افزایش بازدهی دانش آموزان در امر آموزش ایجاد نماید و مدیریت مدارس و دانشگاهها هم امر مهمی است که باید به آن توجه شود.

ایشان با اشاره به پروژه¬های آموزشی در حال ساخت در کربلا افزودند: چند پروژه در استانهای متعددی از جمله در استانهای بصره، ذی قار، میسان و المثنی در حال ساخت است و همچنین در نظر داریم در بقیه استانها نیز مجتمعهای آموزشی بسازیم و مصمم هستیم این پروژه ها را به بهترین و مدرنترین شکل ممکن تجهیز نماییم.

 

ایشان افزودند: امیدواریم برادران در بخش تعلیم و تربیت با انتخاب مدیران شایسته و کادر آموزشی خوب و مجرب، تمامی شرایط لازم را برای تحکیم آموزش و برابری آموزشی در این مدارس فراهم نماید و لوازم کمک آموزشی برای انتقال اطلاعات و مطالب کتب درسی جهت فهم آسان به کار گرفته شود. همچنین در سطوحی که دانش آموزان نیاز به کلاس تقویتی دارند تلاش شود تا به شرایط مطلوب دست یابند.

نماینده مرجعیت عالی بر لزوم همگام شدن آموزش دروس و تربیت شخصیت دانش آموزان تاکید نمودند تا دانش آموزان با تربیت دینی، اخلاقی، اجتماعی، دارای حسن خلق و معتقد به مسائل اعتقادی و میهن پرست و دوستدار کشور و مشتاق خدمت به کشور پرورش یابند.

ایشان خاطرنشان کردند: ممکن است این امر با تحصیلات آکادمیک سازگاری نداشته باشد و سوء تفاهم پیش بیاید اما وقتی مکرراً به دروس اخلاقی و تربیتی توجه می کنیم به این معنا نیست که از روند تحصیلات آکادمیک غفلت کنیم و از اهمیت آن بکاهیم. ابتدا باید در همه دروس به ویژه دروس پایه حق مطلب را در آموزش آکادمیک ادا نماییم تا سطح علمی دانش آموزان در تحصیلات آتی در دانشگاهها قابل قبول باشد و دچار رکود علمی نگردند.

در این بازدید نماینده مرجعیت عالی شیخ عبدالمهدی الکربلایی را علاوه بر تولیت حرم مطهر امام حسین (علیه السّلام) آقای حسن رشید العباجی، معاون تولیت دکتر علاء ضیاءالدین و تعدادی از روسای بخشها و مسئولان حرم مطهر امام حسین (علیه السّلام) همراهی می کردند.

پیوست ها