بر افراشتن پرچم نبوی در باب القبله آستان قدس حسینی همزمان با آغاز جشنهای ویژه ولادت پیامبر اکرم و حضرت امام صادق (صلوات الله علیهما)

همزمان با سالروز میلاد پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام جعفر صادق (علیه السلام) کمیته مرکزی جشنها و مناسبتهای اهل بیت (علیه السلام) در حرم مطهر حسینی مقدمات برگزاری مجموعه ای از فعالیتها و برنامه های مذهبی و فرهنگی در استان کربلا را به پایان رساند.

 جناب آقای علی کاظم سلطان در گفت و گو با سایت رسمی حرم مطهر افزود : کمیته مرکزی جشنها و مناسبتهای اهل بیت (علیهم السّلام) در حرم مطهر حسینی، مقدمات لازم را به مناسبت بزرگداشت میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) با شعار «ولادت صادقین» به پایان رسانیده است .

وی تصریح کرد: این جشنواره شامل رویدادها و فعالیتهای متعددی از جمله برافراشتن پرچم رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در باب القبله حرم امام حسین (علیه السلام) و برگزاری مجموعه ای از سمینارها در دانشگاه ها و مدارس وابسته به حرم مطهر و دانشگاه کربلا و همچنین افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب کودک و نمایشگاه صنایع دستی جوانان در صحن عقیله زینب (سلام الله علیها) می باشد.

وی افزود: همچنین به همین مناسبت جشن بزرگی در مرقد حر ریاحی با برپایی محفل انس با قرآن کریم و جشنی در استان دیوانیه برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است که حرم مطهر حسینی در برگزاری بسیاری از رویدادها و جشنهای بزرگ به ویژه در مناسبتهای اهل بیت (علیهم السلام) از جمله جشن میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) در استان کربلا و سایر استانهای عراق سهم بسزایی دارد.

پیوست ها