گزارش مسئول بخش درمان و آموزشهای پزشکی از اقدامات آستان قدس حسینی در ارائه خدمات پزشکی به شهروندان عراقی

بخش بهداشت، درمان و آموزشهای پزشکی آستان قدس حسینی از برنامه های حرم مطهر در احداث مجموعه ای از بیمارستانها و مراکز پزشکی در استان کربلا و برخی از استانهای کشور عراق خبر داد. 

به گزارش سایت رسمی آستان قدس حسینی؛ مسئول بخش بهداشت و آموزشهای پزشکی طی سخنانی در همایش «ثمره عطاء الحسین علیه السلام» در این خصوص گفت: آستان قدس حسینی تلاش نموده است تا تعداد بسیاری از پروژه های مهم پزشکی را با هدف خدمت به شهروندان عراقی اجرا نماید. اکنون آستان قدس حسینی 9 پروژه پزشکی در حال احداث دارد که برخی در استان کربلا و برخی در استانهای دیگر در حال احداث است. 

دکتر حیدر العابدی افزود: از جمله این پروژه ها می توان به بیمارستان تخصصی بیماریهای گوارشی در کربلا اشاره کرد. ساخت این بیمارستان تاکنون پیشرفت شصت درصدی داشته است. همچنین پروژه توسعه بیمارستان تخصصی درمان سرطان پیشرفت ده درصدی داشته است و احداث بیمارستان الوارث جهت درمان مبتلایان به سرطان در استان بصره نیز به پیشرفت شصت درصدی رسیده است. 

وی ادامه داد: پروژه مرکز امام حسین (علیه السّلام) ویژه درمان مبتلایان به اوتیسم در استان بصره تاکنون هفتاد درصد پیشرفت داشته است و در پروژه مربوط به استان بابل شصت درصد و در پروژه مربوط به استان نجف اشرف چهل درصد پیشرفت عمرانی داشته ایم. 

احداث بیمارستان حرم مطهر در استان المثنی به پیشرفت پنجاه و پنج درصدی رسیده است و مرکز درمانی فلج مغزی در استان بابل نیز به پیشرفت بیست و پنج درصدی رسیده است.

همچنین سیزده پروژه پزشکی در مرحله طراحی قرار دارد که توسط این آستان مقدس در شهرهای کشور عراق احداث خواهد شد. 

لازم به ذکر است که آستان قدس حسینی تلاش نموده است که در بسیاری از زمینه ها به شهروندان محترم خدمت رسانی نماید. در این راستا طبق فرمایشات شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی آستان قدس حسینی این آستان با اجرای پروژه های خود قصد دارد از دولت در خدمت رسانی به جامعه حمایت نماید.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی