جشنواره پیامبر رحمت به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) با حضور طوایف و قومهای مختلف

 

آستان قدس حسینی در ایام مبارک ولادت حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) و حضرت امام جعفر صادق (علیه اسلام)، «جشنواره‌ سالیانه‌ پیامبر رحمت» را با همکاری مرکز فرهنگی صادق الأمین در غرب نینوی برگزار کرد. این مرکز وابسته به واحد مدارس دینی در بخش امور دینی است و این جشنواره در چندین منطقه از جمله شهر تلعفر برگزار شد.

مدیر این مرکز، شیخ خلیل علیاوی، در گفتگویی با سایت رسمی آستان گفت: «جشنواره‌ پیامبر رحمت که توسط آستان قدس حسینی در استان نینوی به مناسبت ولادت حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) و حضرت امام جعفر صادق (علیه اسلام) برگزار شد، شامل برنامه‌های گوناگونی در بیشتر پایگاه‌های خود بود و با استقبال گسترده‌ مردم در مناطق مختلف شهر تلعفر مواجه شد. 

وی عنوان کرد: «این جشنواره در مرکز شهر تلعفر، غرب استان نینوی و با حضور گسترده مردم از همه اقشار و از جمله شخصیتهای دینی و اقشار مختلف برگزار شد. در ابتدا نماینده مرجعیت عالی دینی سید حسین اصلان سخنرانی نمود. سپس نماینده آستان قدس حسینی بیانیه آستان مقدس را قرائت شد. در این بیانیه ضرورت بزرگداشت این مناسبت به منظور ایجاد وحدت، برادری و نیز تقویت بافت جامعه و حمایت از صلح ملی تأکید شده است.»

وی در ادامه گفت: «شهر شریخان علیا، پایگاه دوم برگزاری این جشنواره بود که مردم استان نینوی استقبال گسترده‌ ای از این جشنواره نمودند. در ضمن مراسم دیگری با همکاری اداره‌ آموزش پرورش تلعفر با شرکت نیروهای پرورشی مدارس، دانش آموزان و نیز حضور قائم مقام تلعفر برگزار شد. در این جشن، از تعدادی از خانواده‌های شهدا که جان خود را در راه عراق فدا کرده‌اند، تقدیر به عمل آمد و در عین حال، گروهی از دانش‌آموزان برتر و اساتید بخش پرورشی نیز مورد تشویق قرار گرفتند.»

وی در ادامه افزود: «این جشنواره که در دانشگاه شهر تلعفر برگزار شد و گروه‌های اهل تسنن این شهر نیز در آن حضور داشتند. در چهارچوب این جشنواره، پرچم سفید محمدی برای نخستین ‌بار در دانشگاه تلعفر و شهر موصل برافراشته شد. با این توضیح که برافراشتن این پرچم، نماد و بیانگر وحدت اسلامی و تقویت مفهوم حقیقی آن است که احترام متقابل، همراهی و همگامی ملت عراق را نشان می‌دهد تا همگان یک زندگی شرافتمندانه داشته باشند که ضامن آزادی دین و عقیده خواهد بود.

وی در پایان بیان داشت: «در این جشنواره با همکاری مؤسسه العین تلعفر، گروهی از یتیمان مورد تکریم قرار گرفتند.»

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی