خطبه نماز عید قربان به اقامت شیخ حبیب الکاظمی

خطیب نماز عید قربان در کربلای معلی اظهار داشتند: باید به جوانان اهتمام بیشتری ورزید گویا آنان در دهان اژدها گرفتار شده اند و دانشگاههای عراق در وضعیت خوبی نیستند و معصومیت کودکان به خاطر استفاده از تلفنهای همراه در معرض خطر است. خطیب نماز عید قربان نسبت به بی توجهی به قشر جوان و آسیب پذیری آنان در برابر جنگ نرم هشدار دادند.

وی در عین حال از والدین خواست که تلفن همراه را در اختیار فرزندان خود قرار ندهند زیرا با مشاهده تولیدات محتوایی ای که از طریق موبایل نشر داده می شود کودکان معصومیت خود را از دست می دهند.

شیخ حبیب الکاظمی در خطبه نماز عید قربان که روز یکشنبه 10/7/2022 در بین الحرمین اقامه نمودند در خطبه هایی که پس از نماز گفتند: «جوانان اکنون در دهان اژدها هستند، چنان که گاهی اوقات شاهد هستیم جوانان با پوششی نامناسب وارد حرم می شوند. چنین پوششها و البسه و ظاهری مشخص می نماید که این شخص از منتظران حضرت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نمی باشد.

ایشان بر لزوم توجه به امر عفت و پاکدامنی در خانواده و توجه قیم خانواده به پیگیری امور دینی فرزندان از جمله توجه به اقامه نماز و روزه قبل از رسیدن به سن تکلیف تاکید کردند و گفتند: همانا برخی از والدین تنها به کار کردن اهتمام می ورزند و توجهی به مسایل دینی فرزندان خود ندارند و همین مسأله سبب فروپاشی خانواده ها می شود.

همچنان اشاره نمودند که دانشگاه های عراق نیز در وضعیت مناسبی نیستند.

شیخ حبیب الکاظمی دوباره بر اهتمام به امور قشر جوان تأکید نمودند و خواستار توجه به قشر جوان شدند و از مسئولانی که زمام امور را در دست دارند، خواستند تا به امور جوانان قبل از به تباهی رفتن آنان رسیدگی نمایند. کشورهایی که جمعیت جوان درصد بالایی از جمعیت آن کشورها را تشکیل می دهند در باب بی توجهی و غفلت از امور قشر جوان هشدار می دهند زیرا بر این عقیده هستند که آنان سرمایه های آتی کشورشان هستند.

خطیب نماز عید قربان با اشاره به پیامدهای عدم اهتمام و عزم جزم به امور مربوط به جوانان هشدار دادند که دشمن در کمین است و با جنگ رسانه ای یک به یک جوانان را به سوی خویش خواهد کشاند. و بدین ترتیب خواستار نجات جوانان گردیدند. شیخ حبیب الکاظمی ضرورت این کار را اینگونه تشریح نمود که این جوانان از محبان و زائران حضرت امام حسین (علیه السّلام) هستند و بسیاری از همین جوانان در قالب موکبهای حسینی به زائران خدمت رسانی می نمایند.

و خطیب نماز عید سعید قربان درباره در اختیار قرار دادن تلفن همراه به کودکان شش و هفت ساله مجددا هشدار دادند و گفتند: بدین ترتیب کودکان را در معرض محتواهایی قرار می دهید که بزرگسالان تا پنجاه سال پیش در معرض چنین محتواهایی نبودند و همین موضوع سبب رخت بربستن نجابت و پارسایی در آنان می شود.

او خطاب به پدران و مادران گفتند: مراقب باشید جگر خود را به تباهی نیفکنید. این وسایل خطرناک را در اختیار آنان قرار می دهید و بعد از انحرافات آنان شکایت می کنید. 

بدین ترتیب بیست سال فرزند خود را تربیت می کنی و او را بزرگ می نمایی و در یک شب گمراه می شود و از دست تو می رود و این خسران در خسران است. 

و شیخ الکاظمی بیان نمودند که لازم است در چهار عید بزرگ انسان با حضرت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تجدید میثاق نماید و بر فراق حضرتش بگرید. از مهمترین وظایف در زمان غیبت، دعای بسیار با رغبت و اشتیاق برای تسریع در امر ظهور است زیرا امر فرج در گرو دعا و ایجاد رغبت و آمادگی است و این نشان می دهد که خداوند به دل و جان ما می نگرد، اگر عدد و تعداد کامل شود در ظهور حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تسریع می نماید.

وی خاطرنشان کرد: عده ای آرزو دارند که از یاران حضرت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشند اما اگر فرزند خود را طوری تربیت کنند که صالح گردد و با این نیت که از یاران حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد، خداوند در ظهور ایشان تعجیل می نماید. او خود می میرد و زمان ظهور حضرت را درک نمی کند اما پنجمین نسل از او زمان ظهور را درک می کند، زیر پرچم حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می جنگد و به حضرت می گوید که من از طرف جدم می جنگم.

پیوست ها

مترجم : عماد موسی علی