همایش قرآنی در مرقد حضرت زینب (سلام الله علیها) به مناسبت ولادت ایشان و با نظارت آستان حسینی و برگزاری جشن تکلیف برای صد دختر

مرکز بین المللی تبلیغ قرآن در آستان قدس حسینی و با استفاده از کادرهای زیرمجموعه‌ خود در سوریه و لنبان، به مناسبت ولادت حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) «همایش سالانه قرآنی ‌ زین ابیها» را در بارگاه مبارک ایشان در دمشق، پایتخت سوریه، برگزار کرد.  

مسئول مرکز بین المللی تبلیغ قرآن، حافظ منتظر المهدی گفت: «زیرمجموعه‌های این مرکز، فعالیتهای خود را بر حسب عادت و در مناسبتهای مبارکی که مرتبط با ائمه‌ اهل بیت (علیهم السلام) است؛ برگزار می‌کند. در کشورهایی که این فعالیتها تحت نظارت دبیرخانه‌ عمومی آستان قدس حسینی، برگزار می‌‍‌شود؛ دوستداران و پیروان اهل بیت شرکت می‌کنند. از جمله‌ فعالیتهای مهم این مرکز، همایش سالانه‌ای است که در بارگاه حضرت زینب (سلام الله علیها) به یُمن و مناسبت ولادت مبارک ایشان برگزار می‌شود و تعداد زیادی از زائران حرم مطهر و اهالی این منطقه واقع در پایتخت سوریه یعنی دمشق، شرکت می‌کنند.

منصوری این نکته را اضافه کرد که فعالیتهای این همایش با تلاوت‌ قرآن توسط قاری علی طحان و قاری عماد کویفاتی در مصلای حضرت زینب (سلام الله علیها) و داخل حرم مطهر آغاز شد و در خلال آن، برای صد دختری که به سن تکلیف رسیده بودند؛ جشن تکلیف گرفته شد. علاوه بر این، مدیر مجموعه آقای علی ابو الحسن و سخنرانی آقای عبدالصاحب موسوی سخنرانی کردند. همچنین، گروه «الحوراء زینب» تواشیح و اشعاری را در منقبت این بانوی بزرگ قرائت کردند.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی