توسعه جدید حرم مطهر حضرت سید الشهداء (علیه السلام) به مساحت صد هزار متر مربع و تاریخ آغاز پروژه

بخش پروژه های فنی و مهندسی آستان قدس حسینی از زمان آغاز پروژه احداث صحن امام حسن مجتبی (علیه السلام) خبر داد. 

به گزارش سایت رسمی آستان قدس حسینی؛ مهندس حسین رضا مهدی در گفتگو با خبرنگار حرم اظهار داشت: آستان قدس حسینی سالروز ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) در روز پنجم جمادی الاول مصادف با 8/1/2022 میلادی را به عنوان آغاز احداث این طرح مشخص نموده است. 

وی افزود: پروژه صحن امام حسن مجتبی (علیه السلام) به عنوان دومین طرح توسعه آستان قدس حسینی خواهد بود که پس از پروژه صحن العقیله حضرت زینب (سلام الله علیها) با هدف افزایش فضای عبادی و خدماتی و خدمت رسانی به زائران محترم احداث خواهد شد.

مسئول بخش فنی و مهندسی آستان قدس حسینی با اعلام اینکه این طرح در سمت جنوب شرقی حرم مطهر به سمت باب القبله و خیابان جمهوری و بین الحرمین احداث خواهد شد، افزود: مساحت زیربنای این پروژه صد هزار متر مربع در دو طبقه زیر زمین خواهد بود و هفتاد درصد این پروژه به اماکن عبادی اختصاص خواهد یافت و سی درصد باقیمانده جهت احداث ششصد سرویس بهداشتی، دفاتر اداری و اماکن استقبال از مهمانان آستان و بخش گمشدگان اختصاص خواهد یافت. 

لازم به ذکر است که این طرح از طریق زیرگذر به صحن العقیله حضرت زینب (سلام الله علیها) و به آستان قدس حسینی متصل خواهد شد.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی