آغاز احداث بخش درمانی مبتلایان به کرونا در بیمارستان الهندیه

پرسنل بخش تعمیرات مهندسی آستان قدس عباسی روز سه شنبه (٣١ مارس ٢٠٢٠) ساخت سالن مخصوص درمان مبتلایان به کرونا ویروس را در بخشی از مساحت بیمارستان الهندیه آغاز کردند.

سمير عباس، رئیس بخش تعمیرات مهندسی آستان قدس عباسی با اعلام این خبر افزود: پرسنل مهندسی و فنی این بخش پروژه مذکور را تحت نظارت واحد امور پزشکی آستان قدس و بیمارستان تخصصی الکفیل آغاز کردند.

وی گفت، پروژه در زمینی به مساحت هزار و پانصد متر مربع احداث می شود که متشکل از سی و پنج اتاق (سویت) خواهد بود اما مدت تکمیل آن پانزده روز زمان می برد.

پیشتر، اسامه عبد الحسن، مسئول واحد پزشکی آستان قدس تصریح کرد: این سالن ها که آستان قدس عباسی در بیمارستان الهندیه بنا خواهد کرد، به درمان بیماران مبتلا به کرونا ویروس اختصاص خواهد یافت و پس از پایان بحران نیز به عنوان بخشی از بیمارستان برای مداوای بیماران مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این پروژه با هماهنگی اداره بهداشت کربلای معلی و مدیریت بیمارستان الهندیه که طرف ذینفع است اجرا می شود.

شایان ذکر است، پروژه ساخت بخش درمانی مبتلایان به ویروس کرونا در راستای توصیه‌ها و رهنمودهای مرجعیت عالی دینی مبنی بر حمایت از کادر پزشکی و در ضمن پویش آستان قدس عباسی برای حمایت از جامعه در برابر این بیماری آغاز شده است. کارکنان این پروژه که در بخش فنی و مهندسی آستان قدس عباسی مشغول به کار هستند، با توصیه‌های مستقیم سید احمد صافی (دام عزّه) متولی شرعی آستان، به ساخت این پروژه در شهرک پزشکی امام حسین (علیه‌ السلام) در استان کربلای معلّی همت گماشته‌ و با نظارت امور پزشکی آستان و بیمارستان تخصصی الکفیل در حال ساخت آن هستند. این پروژه به منزله یک اقدام احتیاطی است برای اینکه چنانچه خدای ناکرده اتفاق تازه‌ ای رخ دهد و همچنین به منزله سالن‌های "دار الحیات" در شهر برای آمادگی در برابر موقعیت‌هایی نظیر این روزها به شمار می ‌آید.

پیوست ها