عرضه مرغوبترین انواع گندم شش ماه پس از اصلاح بیابانهای کربلا توسط آستان قدس حسینی

شش ماه پس از اصلاح بیابانهای کربلا؛ آستان قدس حسینی مرغوبترین انواع گندم را به بازار عراق عرضه می کند.

بخش توسعه کشاورزی آستان قدس حسینی برداشت محصول گندم امسال را در شهرکهای زراعی وابسته به آستان آغاز کرد.

عدنان عوز الشمری، ناظر این پروژه در گفتگو با سایت رسمی آستان اظهار کرد، برداشت گندم امسال درچارچوب پروژه شهرک زراعی امام حسین (علیه السلام) آغاز گردید و اولین بخش آن به منظور ارائه به بازار عراق به انبارها ارسال شد.

وی با بیان اینکه این محصول از مرغوب ترین انواع گندم به شمار می رود؛ گفت : با وجود شرایط جوی نامناسب، اما امسال حجم مطلوبی از گندم تولید شده است.

الشمری عنوان داشت، بخش توسعه کشاورزی آستان قدس حسینی بخش وسیعی از بیابانهای کربلا را در ماه نوامبر 2018 اصلاح کرد و پس از مدت زمان کوتاهی در بیست و یکم مارس از افتتاح شهرک کشاورزی سید الشهدا (عليه السلام) در شهرستان عین التمر واقع در غرب کربلا برای کشت گندم خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: شهرک زراعی سید الشهدا (علیه السلام) محصولات گندم را طی ماه آتی به بازار عراق عرضه خواهد کرد. به گفته وی، مهمترین ویژگی این شهرک زراعی استفاده از سیستمهای آبیاری نوین با استفاده از کودهای ارگانیک سازگار با محیط زیست است.

الشمری افزود: پروژه های زراعی آستان قدس حسینی با هدف حمایت سبد غذایی شهروندان عراقی با محصولات کشاورزی ارزان قیمت، اشتغال نیروی کار و توسعه کشاورزی عراق انجام می شود.

شایان ذکر است آستان قدس حسینی عملیات احداث آسیاب نور السبطین جهت تامین آرد کربلا در فضایی به وسعت دوازده هزار و پانصد متر مربع با ظرفیت تولید روزانه پانصد تن آرد را آغاز کرده است.

امید است این پروژه که تاکنون به پیشرفت پنجاه درصدی رسیده است تا اواخر سال 2019 به بهره برداری برسد.

پیوست ها