سومین هفته فرهنگی (نسیم کربلاء) با حضور نمایندگان عتبات مقدسه عراق در پاکستان برگزار شد

سومین هفته فرهنگی (نسیم کربلاء) عصر روز چهارشنبه 11 فروردین ماه به همت عتبات مقدسه عراق و با همکاری دانشگاه اسلامی الکوثر آغاز بکار كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی ؛ اين هفته فرهنگی با تلاوت قرآن کریم توسط سید حیدر جاسم المیالی قاری آستان قدس علوی آغاز و با اجرای تواشیح در مدح حضرت زهرا (سلام الله علیها) و سخنرانی نماینده مرجعیت اعلی دینی در کشور پاکستان ادامه یافت.

در ادامه این مراسم آقای سید موسی تقی پیام ریاست دیوان اوقاف شيعه عراق را قرائت نمود. در این پیام ضمن تبریک میلاد حضرت زهراء سلام الله علیها و همزمانی برپائی این هفته فرهنگی با این مناسبت بزرگ، از دست اندرکاران برپائی هفته فرهنگی "نسیم کربلاء" خواست تا این هفته فرهنگی هر سال در این مناسبت میمون برگزار گردد.

دراین پیام همچنین آمده است: پیشنهاد می کنم مسابقاتی با موضوع تالیف، تحقیق و ... در حاشيه این هفته فرهنگی برگزار شود و ما در اوقاف شیعی عراق آماده ارائه هرگونه همکاری در این زمینه هستیم.

در پایان آقای سید افضل الشامی معاون رئیس هيأت امنای حرم مطهر حسینی پیام عتبات عالیات عراق به این هفته فرهنگی را قرائت نمود.

لازم بذکر است؛ در برپائی این هفته فرهنگی دیوان اوقاف شيعه، آستانهای مقدسه علوی، حسینی و عباسی فعالیتهای متعددی خواهند داشت.

پیوست ها