ارائه خدمات به گمشدگان در زائرسرای حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) وابسته به آستان قدس حسینی

مرکز مفقودین در زائرسرای امام حسن مجتبی (علیه‌ السلام) از ارائه خدمات به زائران گمشده در پیاده‌ روی خبر داد. 

خلیل الشبلاوی مسئول مرکز گمشدگان در گفتگو با سایت رسمی حرم اظهار داشت: مرکز گمشدگان واقع در زائرسرای امام حسن مجتبی (علیه ‌السلام) خدمات متعددی را به زائرین ارائه می‌دهد. از جمله مهمترین آنها کامپیوتر مرکزی است که از طریق آن با دو آستان قدس و تمامی مراکز گمشدگان در طول مسیر نجف اشرف به کربلای معلی ارتباط داریم.

وی توضیح داد: این کامپیوتر موارد گمشده و یا افراد مرتبط با آنها را ثبت می ‌کند و این اطلاعات به تمام مراکز مرتبط ارسال می ‌شود. همچنین عکس مفقودین به همراه اطلاعات کامل آنها برای تسهیل در شناسایی ضمیمه می ‌شود.

وی افزود:《ما همچنین مجهز به سیستمهای صوتی در داخل و خارج از زائرسرا برای اعلام نام گمشدگان به منظور تسریع در تحویل آنها به خانواده هایشان هستیم. علاوه بر این مراکز صوتی بی‌سیم در طول مسیر نیز فراهم شده است.

الشبلاوی ادامه داد: از دیگر خدمات ما تأمین مرکز تماسهای داخلی، خارجی و بین‌المللی به صورت رایگان است تا خدمات کاملی به زائرین در طول زیارت اربعین ارائه شود.

لازم به ذکر است که آستان قدس حسینی تمامی امکانات و کارکنان و خادمان خود را جهت ارائه بهترین خدمات به زائران محترم اربعین حسینی به کار گرفته است.

پیوست ها