اجرای طرح ویژه بخش حفاظت جهت خدمت رسانی به زائران عاشورا با همکاری بیش از هفت هزار نفر از کارمند و خادمان افتخاری

بخش حفاظت آستان قدس حسینی از اجرای طرح ویژه خدمت رسانی به زائران محترم در روز عاشورا خبر داد. این طرح به مدیریت و ساماندهی حرکت زائران عاشورا اختصاص دارد.

معاون مسئول بخش حفاظت آستان قدس حسینی با اعلام این خبر گفت: با نظارت مستقیم شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی و حاج حسن رشید تولیت آستان قدس حسینی، بخش حفاظت طرح ویژه ای برای روز عاشورا و سازماندهی و مدیریت حرکت زائران تنظیم نموده است. 

علاء العنبکی افزود: این طرح شامل استقرار هزار کارمند رسمی آستان حسینی و همچنین شش هزار خادم افتخاری جهت سازماندهی حرکت زائران است. علاوه بر آن از پیشرفته ‌ترین دوربینهای مداربسته برای تأمین امنیت مسیرها و مناطق اطراف صحن حسینی استفاده خواهد شد. دوربینها تنها مختص تأمین امنیت نیستند بلکه برای تحلیل وضعیت جمعیت زائران نیز به کار خواهند رفت.

وی به ارائه خدمات پزشکی در این مراسم نیز اشاره کرد و گفت: «همچنین توسط این بخش گروه‌های پزشکی سیار در اطراف حرم با هدف پشتیبانی و حمایت از بخش پزشکی آستان قدس حسینی مستقر خواهند شد. 

علاء العنبکی با بیان اینکه هماهنگی بالایی بین آستانهای قدس حسینی و عباسی و نهادهای امنیتی استان کربلا جهت اجرای طرح امنیتی وجود دارد، گفت: سیستمهای جلوگیری از پروازهای غیرمجاز پهپادی و سامانه های پارازیت جهت ممانعت از پروازهای غیرمجاز پهبادی به کار گرفته خواهد شد.

لازم به ذکر است که آستان قدس حسینی با نظر به رهنمودهای متولی شرعی آستان قدس حسینی تمامی بخشها، موسسات و مراکز خود را جهت ارائه بهترین خدمات به کار گرفته است.

پیوست ها