برگزاری مجلس عزاداری شهادت حضرت امام موسی کاظم (علیه السّلام) در منطقه تلعفر استان موصل به همت بخش امور دینی آستان قدس حسینی

مرکز فرهنگی صادق الأمين در غرب نینوا وابسته به بخش امور دینی در آستان قدس حسینی با همکاری «مجمع خیریه تلعفر» به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم (علیه السّلام)، مجلس عزاداری در منطقه تلعفر واقع در غرب استان نینوا برگزار نمود.

شیخ خلیل العلیاوی، مسئول این مرکز در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر اظهار داشت: آستان قدس حسینی از طریق مرکز ما و با همکاری مجمع خیریه تلعفر به مناسبت سالروز شهادت امام موسی بن جعفر (علیه السلام) در حسینیه سبطین (علیهما السلام) در منطقه تلعفر در غرب استان نینوا مجلس عزاداری برگزار کرد. 

وی توضیح داد: مجلس با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و پس از آن شیخ محمد ناصر البیاتی درباره سیره زندگانی حضرت امام موسی کاظم (علیه السّلام) و ظلمهای دولت عباسی بر ایشان سخنرانی نمود و پس از آن حاضران به ذکر مصایب رفته بر حضرت امام موسی کاظم (علیه السّلام) و مرثیه‌ خوانی پرداختند. 

شایان ذکر است مرکز فرهنگی صادق الامین وابسته به بخش امور دینی آستان قدس حسینی با برپایی مجالس دینی و برگزاری مناسبتهای مذهبی از جمله در ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار (علیهم السّلام) به تذکر و تبلیغ در باب مبانی دین اسلام و احیای شریعت محمدی می پردازد.

پیوست ها