ملاقات هیأتی از ساحل عاج با تولیت و مسئولان حرم مطهر حسینی برای توسعه همکاریها

تولیت آستان قدس حسینی در دیدار با هیأتی از ائمه جماعات مساجد و روحانیون ساحل عاج اظهار داشت آستان قدس اهداف و رسالتی فراتر از برگزاری صرف مراسم عبادی دارد.

جناب آقای حسن رشيد العبایجی اظهار داشت: «اهداف آستان قدس تنها منحصر به برگزاری مراسم عبادی و زیارت نیست بلکه این آستان اهداف بلندی را در چشم انداز خود دنبال می‌کند که از آن جمله می‌توان به ابلاغ پیام آسمانی یعنی همان رسالت حضرت رسول اکرم و اهل بیت ایشان (صلوات الله علیهم) و اصلاح افکار و عقاید انحرافی اشاره کرد.»

وی تصریح کرد: «این همان راه نجات در دنیا و آخرت است و در آن برکات بسیاری وجود دارد. از این رو آستان قدس حسینی اهتمام و توجه فراوانی را صرف پرورش روحی، دینی، عقیدتی و فکری شیعیان نموده است.»

در همین راستا شیخ احمد الصافی، رئیس بخش امور دینی در آستان قدس حسینی، اظهار داشت: «ما میزبان هیأتی از ساحل عاج بودیم و در این دیدار به گفتگو و تبادل نظر درباره‌ توسعه همکاریها پرداختیم. همچنین این کشور ابراز تمایل کرد تا در سایه پشتیبانی شعبه‌ مؤسسه وارث الانبیاء (علیه السلام) وابسته به آستان قدس حسینی در قاره آفریقا به فعالیت بپردازد.»

وی افزود: «ما همچنین درباره فعالیتها و پروژه‌های آستان قدس حسینی و حمایت از شهروندان در تمام زمینه‌ها، به ویژه بهداشت و آموزش اطلاعاتی ارائه نمودیم.»

از سوی دیگر، شیخ زکریا کوناتی، مسئول مجلس سنای شیعیان در ساحل عاج گفت: «هیأت ما متشکل از شماری از شیوخ فرقه‌های مختلف در ساحل عاج بود و این اولین زیارت من نیست.»

وی افزود: «بسیاری از مردم آرزومند زیارت حرمهای اهل بیت (علیهم السلام) در عراق هستند. آنان درباره حرمهای ائمه اطهار (علیهم السلام) بسیار شنیده‌اند اما آنچه که با چشم دیده می‌شود بسیار متفاوت¬تر از چیزی است که برای آنان نقل شده است. بسیاری از آنان از فضای عظیم اسلامی و انسجام معنوی در این اماکن مقدس بی‌اطلاع هستند.»

شایان ذکر است که مؤسسه وارث الانبیاء (علیه السلام) در قاره آفریقا، وابسته به آستان قدس حسینی است‌. این مؤسسه نقش بزرگی در افزایش آگاهی دینی و فرهنگی از طریق فعالیتهای ‌متعدد خود در قاره آفریقا دارد.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی