قدردانی آستان قدس حسینی از تمامی نهادها و موکبهای اقامه کننده عزای حسینی

 

بخش شعائر و موکب‌های حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به آستانهای قدس حسینی و عباسی از تمام افراد موکبها و ارگانهای خدمت رسانی که در مراسم عزای حضرت امام حسین و اهل بیت ایشان (علیهم السلام) شرکت داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

حاج ریاض نعمة السلمان، رئیس این بخش در گفتگو با وبسایت رسمی آستان قدس اظهار داشت: «این موضوع در مورد پیروان، محبّان و خادمان امام حسین (علیه السلام) تازگی ندارد. آنان مانند روح واحدی در یک گروه، همچون کندوی زنبور عسل به صورت شبانه‌ روزی تلاش می‌کنند تا بزرگداشت شعائر حسینی را هر ساله به بهترین نحو ممکن اجرا کنند.»

وی توضیح داد: «ما شاهد تلاش افراد، اصناف، موکبها و ارگانهای خدماتی برای احیای عزا و ارائه خدمات به زائران گرامی بودیم. برخی غذا و نوشیدنی به زائران و عزاداران تقدیم کردند، برخی مواد غذایی میان خانواده ‌های نیازمند توزیع نمودند، برخی مواد بهداشتی و پزشکی خیرات کردند و ... این نشان از رویکرد صحیح حسینی دارد که اهالی کربلا و محبین اهل بیت (علیهم السّلام) هر ساله در بزرگداشت عزای اهل بیت (علیهم السلام) به آن پایبند هستند.»

وی ادامه داد: «این بخش مراتب قدردانی و سپاس فراوان خود را از تمام خدمتگزاران امام حسین (علیه السلام)، اعضای دسته‌های عزاداری، هیئتها، ارگانهای خدماتی، اصناف و موکبها اعلام می‌دارد. عزاداری و خدمات آنان، همان اصل جاودان حسینی است که سینه به سینه و نسل به نسل به ارث می ‌رسد. ان شاء الله این عنایت و عطیّه‌ ارزشمند حسینی گوارای وجود تک تک افرادی باشد که در سرتاسر زمین به اقامه شعائر حسینی می ‌پردازند.»

پیوست ها