موفقیت طرح امنیتی و بهداشتی آستان قدس حسینی در مراسم عاشورا

تولیت آستان قدس حسینی از موفقیت طرح امنیتی، خدماتی و پزشکی خود در مراسم عاشورا و به ویژه مراسم عزاداری دسته طویریج خبر داد.

حسن رشيد العبايجی، معاون تولیت آستان قدس حسینی در گفتگو با سایت رسمی آستان اظهار داشت: آستان قدس حسینی همه امکانات خود را به کار گرفت و طرحهای ثابتی را برای مراسم ماه محرم الحرام و به ویژه عزاداری دسته طویریج آماده کرد. طرحهای آستان که از روز اول ماه محرم اجرا شد با موفقیت پایان پذیرفت. العبایجی گفت: به لطف خدا و ساماندهی عالی، هیچگونه نقض امنیتی یا ازدحام و موارد خفگی و غیره طی این ده روز ثبت نشد. به طوری که همه بخشهای آستان قدس حسینی و آستان قدس عباسی، دولت محلی در کربلا، وزارتخانه ها، نیروهای امنیتی و گروه‌های حشد شعبی شرکت کننده در تامین امنیت، هیئتها و موکبهای حسینی، خادمان افتخاری و نیز ساکنان کربلا و زائران با احساس مسئولیت بالا تلاشهای خود را به کار بستند. وی تصریح کرد: این طرحهای کاربردی به دلیل تجربه کادر ما در مدیریت زیارتهای میلیونی است و به شکل حرفه ای اجرا شد. معاون تولیت آستان قدس حسینی اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با چالش بسیار بزرگی روبه رو بودیم.

شایان ذکر است، آستان قدس حسینی همه ظرفیتهای خود را برای ارائه بهترین خدمات به زائران کربلا جهت گرامیداشت مراسم عاشورا بسیج کرد.

پیوست ها