سرمایه گذاری آستان قدس حسینی در دویست و پنجاه هزار هکتار اراضی استان المثنی جهت اجرای پروژه زراعی وسیع

تولیت آستان قدس حسینی از تکمیل اقدامات اخذ مالکیت دویست و پنجاه هزار هکتار از اراضی منطقه السلمان واقع در بادية السماوه (صحرای سماوه) در استان المثنى خبر داد.

این سرمایه گذاری برای اجرای پروژه الصديقه الطاهره فاطمه الزهرا (عليها السلام) و با هماهنگی طرفهای ذیربط در آستان و وزارتخانه های کشاورزی و منابع آبی انجام می شود.

توفيق ادريس علاوی، مسئول واحد اراضی پروژه های خدماتی به سایت رسمی آستان گفت: استاندار المثنی بلافاصله موافقت خود را با درخواست اداری مطرح شده اعلام نمود و از چنین پروژه هایی که می تواند به حمایت از محصولات ملی و اشتغال نیروی کار کمک کند استقبال کرد.

علاوی گفت: در آینده نزدیک از این اراضی محصولات زارعی مختلف کشت خواهد شد که می تواند عبارت باشد از محصولات زراعی و نیز محصولات استراتژیک (گندم و جو) و محصولاتی که وارد صنعت می شود همچون کارخانه رب گوجه فرنگی.

علاوی عنوان داشت: اصل درخواست سرمایه گذاری آستان طبق پیشنهادات استانداری المثنی و مصاحبه های انجام شده با وزیر کشاورزی برای معرفی آن به عنوان یک پروژه ملی جهت خدمت به کشور و ضرورت همکاری مطرح شد. همچنین با توجه به اینکه ماهیت زمین در بادیه السماوه متکی به آبهای زیر زمینی است، این امر نیازمند همکاری گسترده از سوی این وزارتخانه برای تامین ملزومات می باشد.

پیوست ها