سازمان ملل متحد اعلام کرد: خدمات پزشکی ارائه شده در بیمارستان سفیر الحسین آستان مقدس حسینی در جهان همتا ندارد

سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که بیمارستان (سفیر الحسین) تابعه آستان قدس حسینی یکی از بیمارستانهای نمونه عراق است که همزمان با زیارتهای ملیونی اربعین حسینی وایام عادی خدمات شایان وچشمگيری را به همه مراجعه کنندگان تقديم کرده است.

این گزارش پس از دیدار هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد که متشکل از کارشناسان پزشکی از ملیتهای عربی و خارجی بود ارائه گردید.

دیدار این هیئت به منظور اطلاع از مراکز پزشکی وخدماتی وغیره در ایام زیارتهای میلیونی وکیفیت عملکرد این مراکز باوجود ميلیونها زائر از عراق ودیگر کشورهای جهان صورت گرفت.

دکتر امیر نوری جلوخان رئیس بیمارستان سفير الحسین عليه السلام در گفتگو با خبرنگار حرم مطهر اعلام کرد هیئت مذکور گزارشی کلی از بیمارستان وعملکرد مراكز درمانی ثابت وسیار ما تهیه کرده است.

وی افزود: تعداد یک ملیون وسیصد هزار نفر در ایام زیارت اربعین حسینی به این بیمارستان و مراكز درمانی تابعه مراجعه کرده اند وتحت درمان این مراکز قرار گرفته اند و طبق گزارش ارائه شده از هیئت سازمان ملل متحد این تعداد در هیچ مرکز درمانی و مؤسسه پزشکی در سطح جهان به ثبت نرسیده است.

جلوخان در خاتمه افزود: در این دیدار با نظر به درخواست هیئت سازمان ملل بر همکاری با آستان قدس حسینی جهت خدمت رسانی به زائران محترم حسینی، درخصوص راهکارهای همکاری مشترک گفتگو گردید.

پیوست ها