روزنامه نگار انگلیسی : حضور میلیونها زائر در ایام اربعین حسینی واقعا یک معجزه است

(جاناتان ستیل) روزنامه نگار انگلیسی كه برای پوشش زیارت اربعین حسینی به استان کربلا آمده با ابراز تعجب از حجم میلیونی زایران اربعین حسینی و اتفاقات این ایام، آن را معجزه توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی ؛ این روزنامه نگار انگلیسی در دیداری که با مسئول بخش تبلیغات آستان قدس حسینی داشت، اظهار داشت: بزرگ و کوچک، زن و مرد و حتی معلولان و ناتوانان همگی با چشم پوشی از اوضاع امنیتی و تهدیدات گروهکهای تکفیری به سمت این استان مقدس می آیند و کل افکار آنها فقط و فقط رسیدن به امام حسین (علیه السلام) است.

وی افزود: تمامی این صحنه ها حامل پیامی روشن است که همه قادر به درک آن هستند و آن ایستادگی امام حسین (علیه السلام) در مقابل ظالمان و گذشتن از جان خود و خانواده خود بخاطر زنده نگاه داشتن دین و شهادت مظلومانه ایشان است که سبب شده از تمامی جهان با قومیتها و ملیتهای مختلف با شوقی غیر قابل وصف به سوی کربلا بشتابند.

ستیل با اشاره به لزوم پوشش دادن تمامی زوایای این زيارت در رسانه ها گفت: اگر من بعنوان یک روزنامه نگار در عراق مشغول به كار بودم به نوشتن داستان سفر بسياری از زائران می پرداختم و با آنها در مورد سختیهای طی کردن این مسیر با وجود تهدیدات داعش سئوال می کردم.

وی در ادامه سخنانش با ابراز تعجب می گوید: چگونه شهری کوچک مانند کربلا در چنین شرایطی این تعداد جمعیت را در خود جای می دهد ؟ این واقعا یک معجزه است چرا که حدود 20 میلیون نفر در روزهایی اندک وارد این شهر می شوند و تمام نیازهای آنها از جمله تغذیه و محل اسکان فراهم شده است. در این شرایط اقتصادی عراق این وضعیت واقعا معجزه است.

پیوست ها