امام جمعه استان سنی نشین الانبار خطبه های نماز جمعه را حافظ وحدت ملی کشور عراق توصیف نمود

(شيخ جلال الشمري) امام جمعه استان سني نشين الانبار ضمن تشرف به حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) با شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت محترم آستان قدس حسینی و نماینده مرجعیت دینی اعلی حضرت آیت العظمی سید علی سیستانی (دام ظله الوارف) دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی؛ امام جمعه استان الانبار بیانات و توجیهات مرجعیت دینی اعلی در خطبه های نماز جمعه را حافظ وحدت ملی عراق عنوان کرد و گفت: مرجعیت دینی اعلی مشکلات تمامی شهروندان عراقی را بدون استثناء عنوان می نماید و تلاشهای نماینده ایشان حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی بر حفظ وحدت کلمه و وحدت کشور عراق قابل تحسین است.

امام جمعه استان الانبار در گفتگو با خبرنگار وب سایت آستان قدس حسینی گفت: هدف از سفر به استان کربلا دیدار و گفتگو با نماینده مرجعیت دینی اعلی و تولیت آستان قدس حسینی و انتقال دادن مشکلات و سختیهای پیش روی آوارگان این شهر است، تا از دولت برای حل مشکلات آنان راه حلی بخواهد.

وی افزود: اکنون اهالی این استان از ظلم و ستم گروهکهای تروریستی مسلح رنج می برند و با نظر به اینکه خطبه های نماز جمعه کربلا همیشه بدون تبعیض بوده و در رفع مشکلات تمامی شهروندان تلاش می نموده، آمده ایم تا مشکلات خود را با نماینده مرجعیت دینی اعلی مطرح کنیم.

الشمری ادامه داد: طی درخواستی از تولیت آستان قدس حسینی خواسته ایم تا همچنان بر وحدت این کشور تلاش نمایند و ضمن یاری آوارگان از دولت بخواهند بر رفع مشکلات آنان اقدام نماید و از شهروندان عراقی بخواهد تا در یاری نمودن آوارگان عراقی که منازل و کاشانه خود را رها کرده و آواره شده اند کوتاهی نکنند.

لازم بذکر است؛ حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده مرجعیت دینی اعلی و تولیت آستان قدس حسینی در خطبه نماز جمعه (25 اردیبهشت ماه) از سازمانها و شهروندانی که استطاعت مالی دارند خواستند که مساعدتهای خود را به آوارگان ادامه دهند و این اقدامات را مسئولیتی ملی و شرعی و اخلاقی عنوان نمودند و از تمامی شهروندان خواستند با آوارگان که خانه و کاشانه خود را رها کرده اند برخوردی مناسب داشته باشند، و آنان را برادران خود بدانند و آنچه را که برای خود می پسندند برای آنان نیز بپسندند و آنچه را که برای خود نمی پسندند برای آنان نیز نپسندند.

پیوست ها