دیدار سفیر اندونزی با تولیت آستان قدس حسینی و گفتگو درخصوص افتتاح شعبه دارالقرآن الکریم در کشور اندونزی

سفير كشور اندونزی در عراق ضمن تشرف به زیارت مرقد مطهر امام حسین (علیه السلام) با تولیت این آستان مطهر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی؛ در این دیدار که در حرم مطهر حسینی و باحضور مسئول دارالقرآن الکریم آستان صورت گرفت ، طرفین در خصوص افتتاح شعبه دارالقرآن در اندونزی وگسترش همکاری های مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

تولیت آستان قدس حسینی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار داشت : اميدواریم گسترش روابط دو کشور و دو ملت مسلمان را شاهد باشیم. اکنون با وجود چالشهای رو درروی مسلمانان مسئولیت بزرگی را برای گسترش روابط همکاری با هدف خدمت به اسلام و مسلمانان پیش رو داریم.

شيخ عبدالمهدی کربلایی ضمن تاكيد بر وحدت و محبت بین مسلمانان گفت: امام حسین (علیه السلام) با هدف نشر فرهنگ عدالت، بخشش و انسانیت و ریشه کنی ظلم و ستم به پا خواستند.

ایشان با بیان اینکه مرجعیت دینی اعلی حضرت آیت الله سید علی سیستانی (دام عزه الوارف) بر تقویت روابط برادرانه و ایجاد محبت بین مسلمانان تاکید می نماید، گفت: اکنون در دورانی هستیم که کشور عراق و برخی کشورهای اسلامی شاهد خشونت بین مسلمانان است و بهمین خاطر خون بسیاری از بیگناهان ریخته شده، لذا بر همگان ضروریست که در ایجاد احترام بین مسلمانان حتی با وجود اختلاف در مذهب اقدام نمایند و اجازه ندهند هیچگونه فکر افراطی این رابطه را کم رنگ کند، زیرا افکار افراطی اسلام را تهدید می کند.

سفیر کشور اندونزی نیز ابراز امیدواری کرد که روابط بین دو ملت مسلمان عراق و اندونزی رو به گسترش است و اقدام دارالقرآن الکریم آستان قدس حسینی در ایجاد روابط بویژه ایجاد روابط فرهنگی قرآنی نقش مهمی را خواهد داشت.

پیوست ها