اجرای پروژه افزایش ارتفاع گنبد حرم مطهر امام حسین(علیه السلام) آغاز شد

بخش فنی مهندسی آستان قدس حسینی ، پروژه ترفیع گنبد مطهر امام حسین علیه السلام و بهسازی ستون های مجاور ضریح مقدس را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی ، مهندس محمد حسن کاظم رئیس بخش در این باره اظهار داشت : این طرح با هدف توسعه فضای تردد زائران و همچنین کاهش ازدحام مخصوصا در ایام زیارتهای میلیونی انجام میشود.

وی افزود : پیشرفت این پروژه در فاز اول شامل بهسازی ستون های موجود و همچنین افزایش مساحت حول ضریح مقدس سیدالشهدا علیه السلام خواهد بود.

وی همچنین در این باره تصریح کرد : بیش از یک ماه از آغاز طرح ترفیع گنبد مطهر میگذرد و این پروژه از بهسازی ستون های مجاور مرقد حبیب بن مظاهر (علیه السلام) آغاز شده است.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه ساخت و سازهای اطراف حرم باعث شده گنبد مطهر از فواصل دور قابل رویت نباشد ، لذا تصمیم برآن شد فاز دوم این پروژه شامل ترفیع گنبد طلایی به ارتفاع 6 متر بالاتر نيز در مرحله دوم صورت گیرد.

با توجه به توافقات انجام شده با جمهوری اسلامی ایران ، امید است این پروژه در مدت زمان تعیین شده و با نظارت بخش پروژه های مهندسی آستان قدس حسینی پایان یابد.

شایان ذکر است که بخش فنی مهندسی آستان قدس حسینی با هدف خدمت رسانی هرچه بیشتر به زائران محترم ، پروژه های متعددی را اجرا می کند.

پیوست ها