به همت آستانهای مقدسه حسینی و عباسی؛ پانزدهمین جشنواره شمع برگزار شد

پانزدهمین جشنواره شمع به همت آستان های مقدسه حسینی و عباسی در جوار مقام صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برگزار شد.

در این جشنواره 1181 عدد شمع به عدد عمر شریف امام زمان عج روشن شد که عبارت (المهدی وعد الله) را تداعی میکرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی؛ این جشنواره با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغازشد و پس از آن سید عقیل عبدالحسین الیاسری معاون رئیس بخش امور فکری فرهنگی آستان مقدسه عباسی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی ضمن تبریک به مناسبت نیمه شعبان به امت اسلامی و مراجع عظام، از کلیه دست اندرکاران این جشنواره تشکر و قدردانی کرد و ضمن تاکید بر ضرورت حفظ حرمت و قداست کربلا اظهار داشت: کربلا زمینی است که پاکترین خون ها درراستای برافراشتن پرچم حق و ترسیم راه آزادی برآن ریخته شده است.

وی در سخنان خود از زائران درخواست کرد پس از زیارت امام حسین (علیه السلام) درشب نیمه شعبان و دیگراعمال وارده، برای پیروزی نیروهای داوطلب مردمی که درحال دفاع از عراق و مقدسات کشورهستند، دعاکنند.

پس از آن (علی سلمان غالی) و دیگر شاعران اهل بیت، اشعار خود را به مناسبت نیمه شعبان و پیروزی نیروهای داوطلب مردمی در مبارزه با تروریسم، برای حاضران قرائت کردند.

شایان ذکر است؛ این جشنواره به عنوان یک رسم پانزده ساله بوده که توسط یکی از شهروندان عراقی در سخت ترین شرایط و درزمان حاکمیت رژیم بعث پایه گذاری شده و امروزه به همت آستان های مقدسه حسینی و عباسی به یک جشنواره تبدیل شده است.

پیوست ها