تجمع وکلای حضرت آیت الله العظمى سيد علی سیستانی (دام ظله) در سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی

نشستی با عنوان (فتوای جهاد کفایی) به همت آستان قدس حسینی با حضور وکلای مرجعیت دینی اعلی حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی (دام ظله الوارف) در سالن خاتم الانبیاء (ص) واقع در صحن مطهر حسینی برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی؛ این نشست که با حضور وکلای مرجعیت دینی اعلی در عراق برگزار گردید، با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز و با سخنرانی سید افضل شامی قائم مقام تولیت آستان قدس حسینی و سپس با سخنرانی سید محمد حسین العمیدی ادامه یافت.

سید محمد حسین العمیدی ضمن یادآور شدن سالروز جهاد کفایی گفت: مرحله کنونی نیز شایسته مستند سازی است و همه وظیفه دارند اتفاقات این مرحله را به صورت شعر و مقاله و آثار هنری ثبت و ضبط کنند تا نسل های آینده با مشاهده اسناد مربوط به این دوره به شجاعت های پیشینیان خود افتخار کنند.

وی افزود: روز گذشته نیز این همایش درآستان مقدس عباسی و روز پیش از آن در آستان مقدس امامین کاظمین برگزار شد که مناسبت آن صدمین سالگرد اشغال عراق توسط انگلیس و همچنین صدور فتوای جهاد کفایی مرجعیت شیعه بود و در آستان مقدس امامین کاظمین اسنادی با عمر صد سال نمایش داده شد که حاکی از اتفاقات آن زمان بود.

سید محمد حسین العمیدی گفت: مرحله کنونی نیز شایسته مستند سازی است و همه وظیفه دارند اتفاقات این مرحله را از طریق اشعار و مقاله ها و هنر ثبت و ضبط کنند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی نیز طی سخنانی با اشاره به چالش های کنونی عراق و منطقه و خطرات تروریست های داعش گفت: تروریست های داعش به دنبال تجزیه منطقه به کشورهای کوچک و درگیر با هم، هستند و تلاش می کنند کشورهای منطقه را نیز به توطئه خود وارد سازند و نتیجه این توطئه آنها نیز بدنام شدن اسلام و مسلمانان در جهان است.

تولیت آستان قدس حسینی افزود: گروهک تروریستی داعش و جرمهای صورت گرفته توسط این گروهک تکفیری با برنامه ریزی طرفها و گروههای بین المللی با هدف تقسیم منطقه و بدنام و مکروه کردن دین مبین اسلام در نظر شهروندان غربی است. طی بررسی های دانشگاه ادیان (کنت) تشرف به دین مبین اسلام بعد از ظهور گروهک تکفیری داعش که با نام اسلام جرمهای گوناگونی را مرتکب می شوند، 2/1% درصد ورود به اسلام پس رفت داشته است.

یکی از اساتید دانشگاه اعلام نموده است که خشونت و اقدامات وحشیانه داعش دلیل اصلی نفرت شهروندان اروپایی از اسلام و مسلمانان شده و این برنامه های دستگاههای اطلاعاتی انگلستان و آمریکاست. این استاد دانشگاه افزود: برخی رسانه های ماهواره ای همانند (بی بی سی) وظیفه پوشش جرایم (داعش) را بعهده دارد تا از تشرف غیر مسلمانان به دین مبین اسلام جلوگیری شود.

پیوست ها