اسقف اعظم بوسنی و هرزگوین از صحن مطهر حسینی: صدای عدالت خواهی امام حسین (علیه السلام) علیرغم تلاش طاغوت زمان برای ساکت نمودن آن، در تمام دنیا طنین انداز شده

صدای عدالت خواهی امام حسین علیه السلام علیرغم تلاش طاغوت زمان برای ساکت نمودن آن، در تمام دنیا طنین انداز شده و سمبل مسلمانان در عراق و تمامی کشورها می باشد. پیام امام حسین (علیه السلام) رعایت عدالت اجتماعی و فراهم نمودن بستر مناسب برای همکاری های اجتماعی است.

این سخنان را آقای (ماتوزوفيكش) نماينده رئیس اعظم کلیسای کاتولیک بوسنی و هرزگوین در مراسم افتتاحیه یازدهمین فستیوال بین المللی ربیع الشهاده در صحن مطهر حسینی ایراد نمود.

آقای (ماتوزوفيكش) طی سخنانی گفت: تمایل دارم بعنوان میهمان این فستیوال از اروپای شرقی و بعنوان فرستاده شخصی کاردینال سارایوو و بوسنی و هرزگوین و به نمایندگی از تمامی همراهان خویش در این سفرمراتب خرسندی خویش را از حضور در این فستیوال بین المللی و آن هم در کربلای معلی اعلام نمایم. ما از کشوری آمده ایم که از سال 1945 تا سال 1990 تحت سلطه و حاکمیت کمونیست بوده و حاکمیت با قوه قهریه مبانی کفر آمیز را در تمامی بخشهای جامعه از جمله مدارس، رسانه ها و ... نشر و گسترش داد و اعضای گروههای دینی را شناسائی و با ایشان بعنوان شهروند درجه دو تعامل نمود.

ما بسیار خوشحالیم که شما جایگاه این بارگاه ملکوتی را پس از سقوط دیکتاتور حاکم بر عراق احیا نمودید.

صدای عدالت خواهی امام حسین (علیه السلام) علیرغم تلاش طاغوت زمان برای ساکت نمودن آن، در تمام دنیا طنین انداز شده و سمبل مسلمانان در عراق و تمامی کشورها می باشد. پیام امام حسین علیه السلام رعایت عدالت اجتماعی و فراهم نمودن بستر مناسب برای همکاری های اجتماعی است.

وی گفت: برخی ازافراد تند رو و افراطی با سوء استفاده از نام اسلام و ایمان دست به خشونت می زنند و من بعنوان یک مسیحی از بوسنی وهرزگوین و به استناد تجربه شخصی خویش تاکید می کنم مسلمانان بوسنی آمادگی زندگی مسالمت آمیز با تمامی افراد را حتی در شرایط اختلاف عقیده داشته و همواره اعمال خشونت آمیز و تروریستی را که به نام اسلام صورت می گیرد محکوم نموده و خواستار ایجاد جامعه ای مدنی بر اساس بخشش و همکاری برای ایجاد صلح در جهان هستند.

پیوست ها