یازدهمین جشنواره بین المللی (ربیع الشهاده) آغاز به کار کرد

همزمان با فرارسیدن اعیاد شعبانیه، یازدهمین جشنوراه بین المللی فرهنگی (ربیع الشهاده) با شعار (امام حسین علیه السلام رحمت الهی و دعوت انسانی) آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی ، در مراسم افتتاحیه این جشنواره که در صحن مطهر حسینی برگزار گردید، نمایندگان مراجع عظام، رئیس دیوان وقف شیعه، تولیت آستان های مقدسه عراق و جمع کثیری از شخصیتهای برجسته دینی، فرهنگی وسیاسی از داخل و خارج عراق حضورداشتند.

این مراسم با تلاوتی چند از کلام الله مجید آغاز وباسخنرانی سید احمد صافی تولیت آستان مقدس عباسی ادامه یافت.

سید احمد صافی در ضمن سخنرانی به سه موضوع اشاره نمود:

اولا، این جشنواره فرصتی سالانه درراستای آشنایی با افکار، پژوهش های علمی، علما، مفکرین وایجاد فرصت مناسب جهت ایراد سخن درباره اهل بیت علیهم السلام میباشد.

ثانیا، متاسفانه حوادث اخیر منطقه به منزله چالشی آشکار بوده و درقالب دین، از ارزشها و معارف سرپیچی میکند. این درحالی است که برخی دولت ها بصورت آشکار از اوضاع سیاست فعلی حمایت میکنند.

وی افزود: ما امروز در این مکان گرد هم آمده ایم که ضمن پایداری بر اصول صحیح اسلامی که بیانگر صلح، دوستی و احترام متقابل است، راه حلی مناسب درراستای رفع چالش ها و درگیری ها بیابیم.

ثالثا، برهمگان روشن است که پیامبر رحمت در احادیث شریف خود از امام حسین به عنوان سپری جهت ایمنی ازانحراف یاد کرده و فرموده است همانا حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است. امام حسین علیه السلام حیات طیبه به دور از گمراهی و خواری را به ما آموخت. امید است خداوند به برکت محمد و آل محمد امت اسلامی را همیشه در راه خیر و رحمت ثابت قدم گرداند.

از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه جشنواره میتوان به شعرخوانی شیخ عبدالحسین صادق در باب عظمت اهل بیت ، قرائت پیام تبریک علمای عظام قم مقدسه ، سخنرانی شیخ احمد قبلان و همخوانی گروه سرود الهلال اشاره کرد.

درپایان مراسم نیز تنی چند از داوطلبان جهاد کفائی مورد تجلیل قرارگرفتند.

پیوست ها